Fabia combi geeft lege tank aan na vervangen brandstofpomp

Hoi beste leden,

Ik zit met het volgende probleem, vorige week wou mijn fabia niet starten, na wat tips dat misschien de brandstofpomp vast zat moest ik er een paar tikken op geven en hij startte weer.

Deze is aan het verslijten en word me dan geadviseerd om deze te vervangen. Nieuwe brandstofpomp en toevoer gehaald. Deze vervangen maar na vervanging geeft me benzine meter aan dat de tank leeg is. Het rare is als ik me oude toevoer en pomp weer monteer geeft die wel de goeie indicatie aan.
Weet iemand wat dit kan zijn. Ps ik heb ook alle zekeringen na gekeken.
 
Moet ik dan alleen de stekker erop doen om te testen of ook de slangetjes?
De vlotter draait dezelfde kant op alleen de aansluitingen van de vlotter zaten andersom op de nieuwe pomp dus die omgedraaid maar nog steeds geen resultaat
 

Tees

Donateur
Is de vlotter van de oude evt te monteren op de nieuwe? Volgens mij zit er een simpele potmeter in zo'n vlotter, en die weerstand wordt dan uitgelezen door de ECU. Als die weerstand uiteraard niet hetzelfde is, krijg je problemen. Maar voor zover ik weet, is er geen mogelijkheid om dit te calibreren met VCDS oid (maar ik ben absoluut geen expert hierin!)

Al een multimeter op beide vlotters gezet en dan een beetje bewegen en kijken wat de weerstandswaarden zijn?
 

turboturbo

Forumguru
@jerry rock heb je eraan gedacht dat de nieuwe brandstof pomp op een precieze positie moet plaatsen?

Er zit dacht ik een pijltje/markering/driehoek op die dat aan geeft.
Ik denk dat je dat wel gedaan hebt anders zou je oude vlotter ook niet goed werken.
 

EdK

Forumguru
Was de nieuwe vlotter misschien nog voorzien van een transport verzegeling bv door een plakbandje oid ???:pieker::koffie:
 
@EdK de nieuwe vlotter was niet voorzien van een verzegeling of plakbandje, hij bewoog gewoon vrij maar ik denk inderdaad dat wat eerder is gezegd, dat de nieuwe vlotter niet gelezen werd door de ECU
 

EdK

Forumguru
Was ook maar vraag !!
Maar goed de VCDS guru's hier zullen hier een uitspraak over kunnen doen of de vlotter opnieuw ingelezen moet worden.. :pieker:
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij kun je wat de brandstofmeter aangeeft wel beïnvloeden via VCDS, ik heb destijds voor mijn F1 gekeken of het mogelijk was om de meter beter te laten matchen met de tankinhoud, maar door de vorm van de tank heb je óf met bijna volle tank geen goede weergave, of als de tank ver leeg is (minder dan 1/4 vol) geen goede weergave. Als ik het me goed herinner kun je in 4 of 5 stappen de 'ijking' aanpassen tot maximaal 10% ten opzichte van normaal als ik me dat goed herinner.
 
Bovenaan Onderaan