Fabia Combi besteld!

Muffdiver

Nieuw lid
Ik zal eens beginnen met mezelf voor te stellen: mijn naam is Tom, 33jr uit België en al een tijdje aan het neuzen op dit forum.

Vorige week hebben we de knoop doorgehakt, we hebben een fabia combi besteld!

De condities waren énorm goed : 2000euro recyclage-premie, de combi voor de prijs van de 5 deurs, gratis het ambition pack (getinte ruiten, bluetooth, maxidot, lederen multifunctiestuur, swing radio) én nog een fikse korting erboven op!

Het is een 1.2TSI 86pk geworden in Corrida Red met nog enkele extra opties :

- extra luidsprekers achteraan
- black package (zwarte grille, zwarte koplampen én mistlichten)
- 3de hoofdsteun
- climatronic

Eind maart zou hij toekomen!

Hopelijk valt het verbruik wat mee, want ik lees er verschillende meningen over..

CDK

Forumguru
Welkom Tom!
Gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe Fabia! Tegen mooie condities aankopen is extra plezierig!
Geniet van de voorpret en succes met het wachten, ondertussen kan je jezelf hier online vermaken ;)

greetz Corné

hpolie

Senior Member
Van harte gefeliciteerd Tom, met je Fabia Combi. :bloemen:

Het is een geweldig goede keus, zelf heb ik die nu ook 1 jaar en bevalt mij uitstekend.

Henk

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Tom.
Rood zie je niet zoveel als kleur voor de Fabia II, zeker niet voor de combi. Overigens heeft de combi ook 5 deuren, net als de hatchback. :jaja:

Black package, dat is wat we in Nederland kennen als 'Monte Carlo'? (zie ook de Fabia hatchback van Hetzer). 3e hoofdsteun zal op de achterbank de 3e zijn, neem ik aan. Mijn Fabia I heeft ook 3 hoofdsteunen op de achterbank, maar dat komt door zelf aangebrachte modificaties.

Het verbruik is (denk ik) erg afhankelijk van je rijstijl en hoe je de auto gebruikt. Als je vooraf een reële inschatting wil maken van het verbruik, gewoon even kijken

Muffdiver

Nieuw lid
De Black Package is géén Monte Carlo. De black package kan je op elk uitrustingsniveau nemen om hem een "duistere" look te geven.

Ik vond hem wel sportief staan in het rood met die zwarte accenten.

De plannen zijn : eibach verlaging, spiegels + dakrails glanzend zwart, zwarte 17 duims velgen (weet nog niet welke)

Alleszinds bedankt voor de leuke comments!

hpolie

Senior Member
Hopelijk valt het verbruik wat mee, want ik lees er verschillende meningen over..

Fabriek opgave via een rollenband opname van mijn Fabia II TSI 86pk Combi met dakrails,
- Stad 6,60 L/100km (1 op 15,2 km)
- Buitenweg 4,30 L/100km (1 op 23,3 km)
- Gecombineerd 5,10 L/100km (1 op 19,6 km)
Check het hier met uw kenteken in te voeren aan de rechterzijde, en alle andere gegevens van uw auto, of van andere!

In het dagelijks verbruik moet je ongeveer 1 op 15 aanhouden in Stads/Dorp verkeer veel remmen en op trekken.
En Gecombineerd rond de 100km/h tot 120km/h tussen de 1 op 16 tm 1 op 17

Dus wat het verbruik betreft valt dat reuze mee, afhankelijk van je rijstijl en je geen extra lood in je rechter schoen heb zitten. :deuk:

Henk

Laatst bewerkt:

Bacco_bob

Nieuw lid
Dag Tom, Muffdiver,

Mag ik eens een vraag stellen. Wij wonen ook in België en we zijn ook van plan om een Fabia Combi te bestellen.

De ecopremie ken ik, het ambition pack is me ook bekend, maar je spreekt nog over kortingen.

Is het mogelijk om mij eens wat meer te zeggen over die kortingen (of misschien de offerte eens door te mailen), want buiten dat pack en de kortingen op dat pack en de recyclagepremie hebben wij geen andere kortingen. Misschien dat het ons kan helpen om de prijs scherper te stellen?

Mail gerust naar m.schoovaerts@gmail.com

Blacky

Forumguru
Welkom op het forum Tom.:bloemen: Leuke configuratie heb je. Succes met wachten en tegen die tijd foto's.

somebodey

Actief lid
Proficiat met de aankoop!

Wij rijden met een Roomster met dezelfde motorisatie.
Ik verbruik woon-werk verkeer toch een 7,5 a 8l/100km

Ik had wel beter verwacht, maar na 12.000km nog steeds geen verbetering..
Dus het zal bijna aan mij moeten liggen :)

Op autostrade, 120km/h op cruisecontrol, komt hij nog niet onder de 6l..
Dus die opgegeven cijfers zijn denk ik met een korrel zout te vergelijken (spijtig genoeg)

hpolie

Senior Member

Dus die opgegeven cijfers zijn denk ik met een korrel zout te vergelijken (spijtig genoeg)

Hoeveel weegt de Roomster? is na te kijken bij de hier eerder vermelde link, en vergeet ook niet dat de Roomster ook minder gestroomlijnd is dan de Fabia II TSI 86pk.

En als ik het zo bekijk dan denk ik dat je dan helemaal nog niet zo slecht zit, maar dat zal je even op die link kunnen controleren als je daar je kenteken invult.

6L is 1 op 16,6 op de snelweg met die snelheid is al helemaal niet slecht.
7,5L is 1 op 13,3
8L is 1 op 12,5

En vergeet ook even niet dat alle auto's vanaf de fabriek op een rollentestbank gemeten worden, dus je nooit de werkelijk verbruik opgave heb in het verkeer en weersomstandigheden.

Henk

Laatst bewerkt:

Dus het zal bijna aan mij moeten liggen :)

Ik heb mijn Roomster 1,2 TSI met deze motor net deze week omgeruild voor een nieuwe auto maar heb over de 52,000 km die ik er mee reed gemiddeld slechts 5,8 L / 100 km gehaald . Als je de verkeersregels een beetje respecteert is dat gewoon goed haalbaar , met jakkeren in Duitsland heb ik ook een verbruik van 16 L / 100 km gezien .....

akyelna

Nieuw lid
Dag Allen

Ik had een praktische vraag omtrent de ambition pack. De maxi-dot display staat niet uitdrukkelijk in de opties weliswaar de multifunctionele stuur met audio en telefoonbediening.
Mogen we hieruit dan met zekerheid afleiden dat een maxi-dot display mee afgeleverd wordt.
Of moet dit toch apart bijbesteld worden.

Tom proficiat met je aankoop, is intussen je auto al afgeleverd?

mvg

Joske

Forumguru
@akyelna

alvast welkom op het forum, wij stellen het op prijs dat nieuwe leden zich voorstellen in het meet- en greet topic.

Om op je vraag te antwoorden: je neemt vast het "new pack ambition 2014" ?

dan kan je de optie "maxidot" niet meer aanvinken in de configurator. Dus ga ik er van uit dat ie er ook standaard bij zit, wat nogal logisch zou zijn met betrekking tot audio en telefoonbediening..

Muffdiver

Nieuw lid
maxidot zit inderdaad in het new pack ambition. Dit is omdat de bluetooth via de maxidot werkt, echter wel leuk zo'n gratis optie erbij!

Ik heb uiteindelijk nog koplampsproeiers bij mijn bestelling gevoegd, dit omdat ik in de toekomst misschien xenon-lampen wil plaatsen.

Nog een 3-tal weken geduld hier!

Bovenaan Onderaan