Fabia Combi 2004

SKD

Nieuw lid
Dit is mijn Fabia Combi, tweedehands gekocht. Had maar 52.000km op de teller.
De wagen heeft mij in totaal 4300 euro gekost (800 euro kosten inbegrepen)
Ze rijdt nu prima! Hopelijk kan ik er vele km's mee rijden.

Enkele dagen geleden in de wax gezet.

IMG_0695.JPG IMG_0700.JPG

Cordoba

Forumguru
Ziet er niet verkeerd uit. Welke uitvoering en motorisering heb je?
Op het gezicht erg smalle banden, of is dat gezichtsbedrog? Wat zie ik nu door het achterste zijraampje? Is dat een onderdeel van een hondenrek of iets dergelijks?

SKD

Nieuw lid
xception, ik denk standaard uitvoering.
1.2 benzinemotor40 kw / 54 pk

De banden lijken idd wel smaller dan in de werkelijkheid, de voorste zijn vorig jaar verniewd geweest.

Inderdaad, ik heb die vorige week gekocht van travall.nl. Prima kwaliteit en makkelijk te installeren. Ik had besloten om deze te kopen omdat door de niet-vaste ondergrond mijn vorige hondenrek (universele) altijd naar beneden viel. Mijn twee mechelse herders zijn er heel content van.

Verder heb ik er nog niet veel aan verandered. Hopelijk lukt het mij om mijn nieuwe antenne te monteren.
Wat ik nog besteld heb is een beschermlijst voor mijn achterbumper, om krassen van hondenklauwen te vermijden.
http://www.superskoda.com/Skoda/FABIA/Skoda-Fabia-I-Combi-Sedan-ABS-plastic-rear-bumper-upper-skirt

SKD

Nieuw lid
Van die kleine puntjes op de lak met zichtbaar roest. Kan dat kwaad? Of gewoon zo laten. Ik ben bang dat de roest verder uit zou groeien. Kwa zicht stoort het mij nu niet.

Cordoba

Forumguru
Die zichtbare roestpuntjes kan wel eens 'vliegroest' zijn: ijzerdeeltjes afkomstig van remschijven, spoorrails of iets dergelijks en kan ongelooflijk vast gaan zitten. Die kun je het beste verwijderen met Iron-X: een product dat flink stinkt naar rotte eieren, maar wel goed werkt. Een kwestie van wassen, insprayen, even een paar min laten inwerken en dan zie je dat het paars gaat kleuren, eventueel wat inborstelen (bij velgen bijvoorbeeld) en goed afspoelen met water, desnoods nog een keer herhalen.

turboturbo

Forumguru
Dat is een heel nette prijs, hoor, voor die Fabia!

Ik denk dat je 14" wielen eronder hebt, dan mogen er zelfs 165-brede bandjes onder. Die zijn lekker smal, maar rijdt vast lekker zuinig!

En die 1.2.... Heerlijke motor, hea....! :xyxthumbs:

Verder heb ik van sommigen hier begrepen, dat die bumper bescherming de lak van de achterklep kan beschadigen. Dus kijk goed bij het monteren of de klep er niet telkens tegen aan schuurt of tikt!

Cordoba

Forumguru
Dat is een heel nette prijs, hoor, voor die Fabia!

Ik denk dat je 14" wielen eronder hebt, dan mogen er zelfs 165-brede bandjes onder. Die zijn lekker smal, maar rijdt vast lekker zuinig!

En die 1.2.... Heerlijke motor, hea....! :xyxthumbs:

Verder heb ik van sommigen hier begrepen, dat die bumper bescherming de lak van de achterklep kan beschadigen. Dus kijk goed bij het monteren of de klep er niet telkens tegen aan schuurt of tikt!

Ik denk dat 165 breed alleen voor de hatchback is: de combi is wat zwaarder, dus een bredere band is dan logisch. De mijne heeft (origineel) 195 breed, maar is ook met 185 breed geleverd.

@SKD: Carclean is inderdaad de meest bekende leverancier van Iron-X

SKD

Nieuw lid
Wat ik nog besteld heb is een beschermlijst voor mijn achterbumper, om krassen van hondenklauwen te vermijden.
http://www.superskoda.com/Skoda/FABIA/Skoda-Fabia-I-Combi-Sedan-ABS-plastic-rear-bumper-upper-skirt

Vandaag eindelijk binnengekomen.

Eerst achterbumber gekleid met Poorboys World - Poly - Elastic Clay en
Poorboys World - Spray and Wipe daarna het bijgevoegd 3M doekje gebruikt.
Op de gebruiksaanwijzing staat dat je met twee moet zijn om het te plakken. Het is mij met veel geduld gelukt om het alleen te doen.

IMAG0034.jpg IMAG0035.jpg

SKD

Nieuw lid
Neen, er is ongeveer een halve centimeter ruimte tussen. Ik had het voor de zekerheid nog eens gemeten.

Nu hopen dat het zal blijven plakken.

Bovenaan Onderaan