Fabia Combi 1.2TDi Greenline Businessline besteld

Chatslet

Forumguru
Tja had ik hem alvast maar, de auto waar ik nu in rijd is langzaam maar zeker aan het overleiden en wil daar eigenlijk geen geld meer aan uit geven. Ik hoop dat die het nog zo lang vol gaat houden.

Zojuist bericht gehad van de dealer: productieweek 20, niet meer wijzigbaar.

1. Is dit inderdaad definitief? Heeft iemand erveringen met deze 'niet-te-wijzigen-belofte' ?
2. Wat wordt dan de leverdatum? 2 weken later, 3 weken later ?

Gelukkig wel veel sneller dan verwacht, als alles klopt... Scheelt weer in de BPM-regeling !!!

Chatslet

Forumguru
Volgens mij blijft die bpm regeling gewoon van kracht hoor:

De nieuwe CO2-grenzen
Belangrijk is natuurlijk hoe de nieuwe CO2-grenzen eruit gaan zien voor BPM-vrijstelling en 14 procent bijtelling. De eerste aanpassing vindt plaats 1 juli 2012, daarna steeds per 1 januari van het nieuwe jaar. De verschuivingen zijn klein. Auto's die precies op de grens zitten vallen uiteraard als eerste af, maar nieuwe auto's als de Polo Bluemotion en de Toyota Prius blijven nog zeer lange tijd belastingvrij en goed voor 14 procent bijtelling. Het verschil tussen diesel en benzineauto's gaat komende jaren langzaam verdwijnen. Wel krijgen dieselauto's een kleine heffing per gram CO2 om de lage accijns te compenseren. Het schema voor de komende jaren:

De maximum CO2-uitstoot voor 14 procent bijtelling en BPM-vrijstelling voor achtereenvolgens diesel- en benzine-auto's:

Op dit moment: 95 en 110 gram
1 juli 2012: 91 en 102 gram
2013 88 en 95 gram
2014 85 en 88 gram
2015 82 gram voor zowel diesel als benzine auto's

Dieselauto's krijgen wel een BPM-toeslag per gram CO2 vanaf 70 gram om de lage accijns te compenseren

De grenzen voor 20% bijtelling voor achtereenvolgens diesel- en benzine-auto's:

Op dit moment: 116 en 140 gram
1 juli 2012 114 en 132 gram
2013 112 en 124 gram
2014 111 en 112 gram
2015 110 gram voor zowel diesel- als benzine-auto's

Chatslet

Forumguru
Ja, maar die compensatie accijns is pas vanaf 2015 dus dan moet Pon het wel heel bont maken als je dit jaar je auto hebt besteld.

BlueFlag

Nieuw lid
Zojuist bericht gehad van de dealer: productieweek 20, niet meer wijzigbaar.

1. Is dit inderdaad definitief? Heeft iemand erveringen met deze 'niet-te-wijzigen-belofte' ?
2. Wat wordt dan de leverdatum? 2 weken later, 3 weken later ?
Dat is inderdaad vrij definitief, mits geen ernstige produktieverstoringen optreden.
Die niet-te-wijzigen belofte slaat volgens mij erop dat je, vanaf het moment dat ie definitief is ingepland voor productie, niet meer opties kunt toevoegen en/of verwijderen.
Na produktie moet die nog vervoerd worden naar de importeur in Nederland, en vervolgens naar jouw dealer, en daar moet dan jouw Skoda ingepland worden voor poetsen en aanbrengen van de opties die niet af fabriek zijn. Hangt dus af van een aantal factoren, maar gemiddeld is dat denk ik ongeveer een dag of 14 later...

Chatslet

Forumguru
Zojuist van mijn dealert te horen gekregen, productieweek van mijn Fabia GL is ook week 20 :) Week 22 wordt hij bij de dealert geleverd en dan zijn ze daar inderdaad iets van 14 dagen later klaar. Wat betreft dieseltoeslag heb je achteraf inderdaad gelijk dus wordt net ff spannend. Eens kijken of de auto alvast op naam is te zetten.

BlueFlag

Nieuw lid
Inmiddels ruim 3000 km gereden; verbruik vind ik redelijk fors, maar goed, ik heb tijdens de eerste 1500 km zoveel mogelijk met het gaspedaal zitten spelen :smirk:
Ben nu wat bewuster qua brandstofverbruik aan het rijden; ik behaal de grootste winst vooral door tijdig het gaspedaal los te laten, combinatie auto en banden heeft blijkbaar een zeer lage rolweerstand...

Chatslet

Forumguru
Ik ga de mijne vrijdagochtend ophalen. Dealer gaat een deze dagen het kenteken en de meldcode alvast doorbellen. Spannend! :cool:

Bovenaan Onderaan