Fabia 3 zonder type aanduiding

AvH

Nieuw lid
Bedacht me pas dat ik dit nergens langs heb zien komen. Bij een Polo bijvoorbeeld kan je hier heel duidelijk voor kiezen. Weet iemand hier meer over? Weet ook niet of het mooi(er) is..
 

Racebluetje

Senior Member
Wij hebben er ook alles af laten halen zowel Skoda als Fabia vind het gewoon mooier staan en de dealer doet het idd gratis
 

Testedoene

Forumguru
En als je het vergeten vragen bent kan je het gemakkelijk zelf doen door met een visdraadje even over en weer te bewegen achter het logo. Even mooi oppoetsen en je ziet er niks meer van!
 

AvH

Nieuw lid
Ziet er inderdaad strak uit raceblue. Zouden ze dat altijd bij de dealer doen, of kan dat ook af fabriek..?!
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij wordt dat altijd pas bij dealer/importeur gedaan. Als ze in eerste instantie zonder doen, en het moet er daarna alsnog op (doordat een auto toch naar andere eigenaar/bestemming gaat), dan is het veel lastiger om dat er netjes op te krijgen.
 

Racebluetje

Senior Member
Ziet er inderdaad strak uit raceblue. Zouden ze dat altijd bij de dealer doen, of kan dat ook af fabriek..?!

Moet je bij de dealer aan geven dat je het er af wilt hebben heb ik ook gedaan vinden ze geen probleem ;)

De auto komt bij de dealer aan met alles er op trouwens.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik vind het niet misstaan
Misstaan of niet is een kwestie van smaak, maar behalve dat ik het niet mooi en wel overbodig - want totaal niet functioneel - vind, heb ik er ook praktisch gezien gewoon een hekel aan.
Er blijft immers altijd vuil inzitten dat je er alleen met een tandenborstel of zo uit krijgt, en als ik 'm dan al eens een keertje ga poetsen heb ik weer de grootste moeite om de opgedroogde wasresten eruit te krijgen. Sponzen en poetslappen blijven er ook makkelijk in hangen.
Kortom: d'raf met die rommel - zo glad mogelijk moet het zijn... :pardon: (voor mij dan toch).
 

heusinkveldb

Forumguru
Bij de dealer laten doen. Als die dan een beschadiging maken is het hun schuld en moeten ze het herstellen. Doe je het zelf en je maakt schade, moet je op de blaren zitten :deuk:
 

Canon-Eye

Forumguru
Doe je het zelf en je maakt schade
Schade maken is nergens voor nodig!
Neem even de haardroger mee uit de badkamer, beetje warm stoken om de lijm zacht te maken en dan met een dun visdraadje achterlangs 'zagen', dan komt alles er schadevrij af. Eventuele lijmresten verwijderen met een beetje oplosmiddel (spiritus, kwastreiniger, terpentine etc., net wat voorhanden is) en daarna de boel in de was zetten.
'n Kind kan de was doen - en in een half uurtje of zo is het wel gepiept.
 

heusinkveldb

Forumguru
Is mij ook nog nooit gebeurd. Bedoel alleen maar dat je het lekker door de dealer moet laten doen als je auto nieuw is.
:)
 

Canon-Eye

Forumguru
Is mij ook nog nooit gebeurd. Bedoel alleen maar dat je het lekker door de dealer moet laten doen als je auto nieuw is.
Bij mijn laatste 3 of 4 auto's heeft de dealer het ook gratis gedaan, maar in de vroege jaren '90 en eerder was dat nog niet zo gebruikelijk. Dus ik heb verschillende auto's zelf behandeld.
 

machlo

Forumguru
Schade maken is nergens voor nodig!
Neem even de haardroger mee uit de badkamer, beetje warm stoken om de lijm zacht te maken en dan met een dun visdraadje achterlangs 'zagen', dan komt alles er schadevrij af. Eventuele lijmresten verwijderen met een beetje oplosmiddel (spiritus, kwastreiniger, terpentine etc., net wat voorhanden is) en daarna de boel in de was zetten.
'n Kind kan de was doen - en in een half uurtje of zo is het wel gepiept.

Heb het zelf ook gedaan met föhn. En als je ze lekker warm maakt vallen de letters er zo af. Daarna met wat wasbenzine de restjes verwijderen en "bob is you're uncle" (of zoiets...) en wassen.
 
Bovenaan Onderaan