Fabia 3 RS 1.8tsi op komst?

Sand3r

Senior Member
Na de Polo GTI met 1.8 tsi is er nu ook de Ibiza Cupra met 1.8 tsi.
De Ibiza is voor 25k dik uitgerust en heeft een schappelijke prijs. Alleen zo jammer dat de Ibiza Cupra niet als 5 deurs leverbaar is.
Is er al zicht op een Fabia RS met 1.8tsi?
 

laagvlieger

Forumguru
Skoda maakte bij de introductie van de Fabia 3 duidelijk dat er geen nieuwe Fabia RS te verwachten is. Het blijft bij uiterlijke opsmuk zoals de Monte Carlo versie.

Aan de andere kant, van de Fabia 2 die in 2007 op de markt kwam, werd pas na 3 jaar een RS voorgesteld, na de facelift van 2010 ...
 

Sand3r

Senior Member
Onderstel technisch is het allemaal gelijk. Gewoon 1 op 1 over te zetten. Dus dat is het probleem niet.
Remmen, ophanging, dempers, veren etc etc.

Het is één grote dulpo doos daar bij VAG.!
 

Cordoba

Forumguru
Technisch zal het geen probleem zijn, de vraag is alleen hoeveel van dergelijke auto's verkocht worden met een Skoda-logo. Skoda is ondertussen zijn oostblok-imago bij het grote publiek (een enkele dinosaurus uitgezonderd) behoorlijk kwijt, maar dat is nog iets anders dan een sportief imago. Ik denk eerder dat men voorlopig bij deze Ibiza Cupra blijft, en dat klanten met een 5-deurs eis, binnen het Vagconcern moeten uitwijken naar de Audi S1 sportback, of de Polo GTI. Ik denk dat eerder de Cupra ook in 5-deurs versie verschijnt, dan dat ie in de Fabia leverbaar wordt (is eenvoudiger, omdat je de motoren dan niet naar nog een andere produktielijn moet vervoeren, en lijkt me uit het oogpunt van imago ook slimmer).
 

s-line

Forumguru
Fabia rs is nooit een bestseller geweest, en zal het ook nooit worden. Dus hebben ze besloten om deze uitvoering niet meer te gaan produceren! En in Nederland zijn tegenwoordig bijna alleen de 1.0/1.2/1.4 motoren nog maar in trek.
Zelfs de 1.8 tsi in een Octavia wordt zelden verkocht........ want ja we rijden liever 1:17 in plaats van 1:12!:nailbiting::sterretjes:
 
Inderdaad . En met mee eerste auto reed ik 1 op 8 . Ook 1.8 met 140 ongeblazen pkaas .
Maar ik mag eigenlijk niks zeggen met me 1.2 tje :deuk:
 
Bovenaan Onderaan