Fabia 3 Achteruitrij schakelaar vermoedelijk defect.

Als de auto een keer in de achteruit is gezet en daarna vooruit gereden wordt blijft de achteruitrijverlichting branden. Ook blijft het scherm van de parkeer sensoren op het display staan.

Zelf heb ik het vermoeden dat de achteruitrij schakelaar van de versnellingbak vast blijft hangen.

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de achteruitrij schakelaar?

Waar zit deze precies? en zit deze onder het olie niveau?

Alvast bedankt.
 

Antera

Donateur
Achteruitrijschakelaar zit als het goed is bovenop de versnellingsbak waar precies geen idee. heb je DSG kan het zijn dat het ergens anders zit. Helaas geen schema/werkplaatshandboek aanwezig
 

Cordoba

Forumguru
Ik ben bang dat er weinig mensen zijn die dit al aan de hand gehad hebben met een F3. Vroeger kwam het regelmatig voor zeker bij iets oudere auto's, tegenwoordig maar heel af en toe, en dan vooral met oudere auto's met veel ervaring (en echt oude F3's zijn er nog niet, en ik denk dat ook het aantal F3's met hoge km-standen zeer beperkt is.
 
Dat het probleem in de achteruitrijschakelaar zit is een vermoeden. Overigens heeft de Fabia pas 70dkm gelopen.
 
Ik heb de schakelaar gevonden. Hij zit aan de zijkant van de versnellingsbak. Ik weet niet hoe hoog het olie niveau in versnellingsbak is maar ik verwacht wel dat de schakelaar in de olie zit en niet zo uit te wisselen is zonder dat er olie uitkomt.
 
Ik heb de contacten in de stekker doorverbonden gehad. Dan reageert alles hoe het zou moeten.
Gisteren bleef hij in z'n achteruit stand hangen. Vandaag doet hij het weer normaal.
Even afwachten anders een poging doen om zonder al te veel olie te verliezen de schakelaar te vervangen.
 
Bovenaan Onderaan