Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op het forum dus laat me mij even voorstellen
Ik ben Hans en heb na veel problemen gehad te hebben met tweedehandswagens vorig jaar besloten om een skoda fabia combi nieuw aan te schaffen. Het is de 1.0tsi met 110 pk en ik heb hem nu een jaar.
Op zich ben ik er zeer tevreden van maar er is iets wat me al sinds het begin stoort. Het lijkt alsof bij vertrekken vanuit stilstand, er bij de tweede versnelling precies minder vermogen is dan bij de derde.. Op zich rijdt hij vlot maar ik vind het toch opmerkelijk.. Is dit iets wat meer mensen ervaren?
Vandaag iets merkwaardig opgemerkt. Wanneer ik in 2e 30kmh (+-2000rpm) rij en plots plankgas geef duurt het ongeveer 4seconden eer ik aan 4000rpm zit. Wanneer ik echter 30 kmh in 3e rij, dan terugschakelen naar 2e en plankgas geef trekt hjj precies veel harder op. Ik zit dan op minder dan 3 seconden aan de 4000 toeren.
Kan iemand beamen dat dit gedrag normaal is of scheelt er toch iets met de wagen?
Alvast hartelijk bedankt
Gr,
Hans
Ik ben nieuw op het forum dus laat me mij even voorstellen
Ik ben Hans en heb na veel problemen gehad te hebben met tweedehandswagens vorig jaar besloten om een skoda fabia combi nieuw aan te schaffen. Het is de 1.0tsi met 110 pk en ik heb hem nu een jaar.
Op zich ben ik er zeer tevreden van maar er is iets wat me al sinds het begin stoort. Het lijkt alsof bij vertrekken vanuit stilstand, er bij de tweede versnelling precies minder vermogen is dan bij de derde.. Op zich rijdt hij vlot maar ik vind het toch opmerkelijk.. Is dit iets wat meer mensen ervaren?
Vandaag iets merkwaardig opgemerkt. Wanneer ik in 2e 30kmh (+-2000rpm) rij en plots plankgas geef duurt het ongeveer 4seconden eer ik aan 4000rpm zit. Wanneer ik echter 30 kmh in 3e rij, dan terugschakelen naar 2e en plankgas geef trekt hjj precies veel harder op. Ik zit dan op minder dan 3 seconden aan de 4000 toeren.
Kan iemand beamen dat dit gedrag normaal is of scheelt er toch iets met de wagen?
Alvast hartelijk bedankt
Gr,
Hans