Fabia 2016 verlaging

Skodafabia69

Nieuw lid
Beste leden ,

Iemand ervaring met een fabia 2016 te verlagen?

Ik zou hem graag lager leggen maar weet niet wat het best is verlagingsveren of een schroefkit?

Shoot ✌

Thanks
 

JeSko

Forumguru
Stel jezelf anders even voor in de meet en greet sectie van het forum, dat word hier doorgaans erg gewaardeerd. :thumbsup:

En hangt ervanaf wat je wilt, hoeveel lager wil je gaan? 3cm? Dan voldoet een setje Eibach veren. Wil je lager gaan neem je een schroefkit.

@Antera is de aangewezen man om je verder te helpen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik zou ook zeggen, gebruik de zoekfunctie even. Daar is heel veel over gesproken hier, waarbij ik me ook behoorlijk geroerd heb. Had hiervoor 2 Fabia's, beide verlaagd met resp Eibach en Eibach + Bilstein B8
 

s-line

Forumguru
Misschien voor de topicstarter ff wat foto’s posten van verschillende auto’s
Met veren of met een schroefset
 

Fabiola347

Actief lid
Sorry, ik ben nieuw op dit forum en ben nog alles aan het verkennen. Ik was inderdaad een topic tegen gekomen, voor dventueel wen groupbuy te doen. Maar die dateert van 5 jaar geleden. Ik denk dat ik daar nu te laat voor ben.
Ik ben ook nog aan het zoeken hoe ik fotos moet plaatsen van de veranderingen die ik aan mijn auto doorgevoerd heb.
Maar met de tijd lukt get allemaal wel. Maar sorry als ik soms reageer op topics die niet meer relevant zijn
 

Rosinfield

† In Memoriam
Begrijpelijk en geen probleem. In dit topic is het nodige besproken:https://www.skodaforum.nl/forum/i/f3-met-eibach-veren.27070/

Bij verlaging lever je hoe dan ook comfort in. In hoeverre dat bezwarend is, is puur persoonlijk. Met een schroefset lever je minder comfort in dan met veren (+evt andere dempers). Maar daar zit ook een prijskaartje aan. Ik had dus op de Fabia II Eibach veren en op de Fabia III Eibach veren + Bilstein B8 dempers. Het wat mindere comfort vond ik ruimschoots opwegen tegen de enorm veel betere wegligging.
 
Hallo,

ik ben nieuw op het form dus ik hoop dat ik in het juiste topic zit. Ik heb sinds kort een mooie fabia 3 combi mc. Maar ik zou deze graag iets rechter zetten en een iets stuggere vering kan geen kwaad. De auto "leunt" nu zo op zijn voorwielen. Nu heb ik een paar opties en vroeg mij al of jullie daar ervaring mee hebben.

Eerste optie zou zijn om achter alleen te verlagen met vag veren die 15mm verlagen, de veren van het sport onderstel van uit de fabriek. Maar dan zal achter stugger worden en voor blijft het zelfde.

2e optie ik zag ook een set veren van H&R. deze verlagen voor 15 mm en achter 30mm. Maar ik heb geen idee of dit een goed merk is en of er dan ook andere schokbrekers onder moeten.

3e optie een complete eibach b12 kit maar deze verlaagt alles 30mm dus voor en achter. En dit is een prijzige keuze van 910,-

Ik weet het niet meer :) Heeft iemand met een van deze opties ervaring of advies?
 

EdK

Forumguru
JE zou eens de opties met @Antera kunnen doornemen.
Hij kan voor leuke prijzen leveren en ook nog eens monteren.
Je moet er alleen een ritje naar Breda ( in buurt ) voor over hebben.

Zelf een Fab 3 combi met KW streetcomfort set eronder.
Bevalt me prima , maar nieuw een dure set !
Heb de massel gehad dat ik van member hier op forum deze kon overnemen en door bovengenoemde persoon zijn gemonteerd
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@johanh85

Als je auto zijn dempers over de 100.000 kilometer zitten zou ik niet enkel veren nemen, dan heb je al wat grotere kans op lekkende dempers met verlaginsveren alleen. Kan ook prima gaan, maar je neemt wat meer risico.

H&R is dikke prima, evenals Eibach veren, beide kan je niet fout met gaan, al is H&R wat stugger dan Eibach.

Die optie Eibach pro is onnodig duur, voor 600 euro heb je een nagelnieuwe schroefset van AP, heb ikzelf ook, dat is een zustermerk van het bekendere KW, komt uit dezelfde fabriek, en voldoet prima. Die schroefset kan je als bijkomend voorde dan nog eens zo laag of hoog zetten als je zelf wil, daar kan je dus alle kanten met op.

Grts Jefrey
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan