Fabia 2016, Blues Radio vervangen voor Swing.

BroesWillems

Nieuw lid
Dag Heren(en Dames),

is het mogelijk om de blues radio 1 op 1 te vervangen voor de Swing en welke functies gaan wel of niet werken?

- Swing heeft bluetooth, maar is de microfoon ingebouwd?
- Werken de auto functies zoals bandenspanning en je verbruiksmeter?

Iemand toevallig ervaring hier mee?
 

Rallye

Forumguru
Meestal zit bij een Skoda de microfoon bij de binneverlichting. Die zit dus niet in de Swing. Daarnaast zijn veel radio’s (maar wellicht alleen de navii’s) alleen door de dealer elektronisch aan de auto te verbinden (komponentenschutz).
 

BroesWillems

Nieuw lid
Een swing radio wordt het toch niet, bijna niet te verkrijgen.

Weet iemand waar ik een frame kan vinden zodat ik een double din radio in kan bouwen? Kan ze alleen voor de Fabia II Vinden helaas.
 

Cordoba

Forumguru
Die Chinese radio's zijn mogelijk niet te gebruiken in de laatste bouwjaren van de F3, omdat er heel veel auto-gebonden functies via de 'radio' lopen.
@BroesWillems Ik neem aan dat je Vlaming bent, omdat je een Blues radio hebt? Mijn Fabia (dec. 2016, dus modeljaar 2017) heeft een Swing, en bandenspanningscontrole, verbruiksmeters ('sinds start', 'sinds tanken' en 'lange termijn'), en tal van andere functies werken gewoon, alleen is dit voor mijn auto de originele radio. Als je een ander type radio plaatst is het de vraag of je extra funkties ten opzichte van je Blues kunt (laten) activeren en of dat ook na enige tijd nog blijft werken. Het is in elk geval veel lastiger dan bij een auto van 4-5 jaar terug.
 

georgfabia

Nieuw lid
Hallo goedenavond.Hoe verwijder je eigenlijk de blues radio,welke tools,en eventueel ergens video of foto.

mvg Georg
 

georgfabia

Nieuw lid
"t ja nu nog de juiste tools om de blues radio eruit te krijgen.
deze werken alvast niet.
 

Bijlagen

  • tools.jpg
    tools.jpg
    1 MB · Weergaven: 10

EdK

Forumguru
ben benieuwd welke het wel zijn, zou op prijs stellen als je dan daar ook een foto van plaatst !
 

EdK

Forumguru
Ik heb geduld, degene die je nu op foto laat zien daarvan dacht ik ook dat dit de juiste waren..
Maar als ik goed heb dan heb je wel 4 punten op unit waar die sleutels in kunnen..
 

georgfabia

Nieuw lid
Wel alleen onderaan zijn 2 plaatsen waar deze sleutels in kunnen tot op het einde maar nergens enige grip of klem op krijgen.Na het werkend speur ik wel verder,nu alle info is zeker welkom.

Deze sleutels werden geleverd als passend .
Al denk ik dat de sleutels smaller moeten zijn an de 4 ander openingen moeten passen,en hebben ze mij bij men kl.... had.
 

Bijlagen

  • 20200131_191018.jpg
    20200131_191018.jpg
    952,5 KB · Weergaven: 33
  • 20200131_191106.jpg
    20200131_191106.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 36
  • 20200131_191134.jpg
    20200131_191134.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan