Fabia 2 Sport en Gas-fx

webber

Lid
Ik heb een Fabia Sport tiptronic besteld welke over 3 weken zal worden afgeleverd. Hij komt op gas-fx, is er al iemand die daar ervaring mee heeft?
 
Ik heb een Fabia Sport tiptronic besteld welke over 3 weken zal worden afgeleverd. Hij komt op gas-fx, is er al iemand die daar ervaring mee heeft?

Hoi Webber,

Ik heb geen ervaring met een Fabia Sport tiptronic met Gas,
Wil zelf er ook een bestellen met gas maar dan niet automaat.
Meestal is er niet veel verschil tussen benzine en gas.
Ik weet niet hoe het met een tiptronic is.
Een collega van mij rijd op gas in een octavia en heeft daar goede ervaringen mee. Je staat wel wat vaker bij het tankstation.

ik vind het trouwens wel grappig dat je dit pas vraagt na het bestellen van je auto.
 

Gieliovd

Forumguru
Gas merk je met auto's wel degelijk een beetje in rijgedrag hoor. De gasresponse wil nog wel eens veranderen evenals dat het vermogen een beetje af neemt gezien het gas een lagere energiewaarde heeft in vergelijking met benzine (op dezelfde compressiewaarde).

Als ik op benzine rijd dan voel ik duidelijk een beetje meer vermogen en reactie.

Maarja, het kost dan ook maar minder dan de helft met misschien 10 procent meerverbruik.
 

webber

Lid
Hoi Webber,

Ik heb geen ervaring met een Fabia Sport tiptronic met Gas,
Wil zelf er ook een bestellen met gas maar dan niet automaat.
Meestal is er niet veel verschil tussen benzine en gas.
Ik weet niet hoe het met een tiptronic is.
Een collega van mij rijd op gas in een octavia en heeft daar goede ervaringen mee. Je staat wel wat vaker bij het tankstation.

ik vind het trouwens wel grappig dat je dit pas vraagt na het bestellen van je auto.

Ja ik snap dat dat vreemd overkomt maar ik moest snel een beslissing nemen i.v.m. het moeten inleveren van mijn leasewagen. Omdat ik 3 jaar terug al in een Fabia Combi Elegance op gas heb gereden tot volle tevredenheid durfde ik de gok wel te nemen.