Fabia 2 radio rns315 blijft aan

Ik heb vandaag mijn radio vervangen in mn skoda fabia II uit 2007.
De originele radio is de Beat.
De nieuwe radio is de RNS 315 van volkswagen

Alles werkt verder prima. Heb de standaard bekabeling 1 op 1 overgezet op de nieuwe radio.
Op beide radios staat een sticker van het bedradingsschema. Hier zit geen verschil in.

Echter nu ik de RNS 315 heb aangesloten gaat deze niet uit als het contact uit gaat of de sleutel verwijderd word.
ik moet dus elke keer met de hand de radio aan en uit zetten.

Is hier een oplossing voor? Heb bij andere autos wel eens gehoord om twee draden op te draaien. Geel en rood.
maar in mijn stekker blokje zitten meerdere rode, een bruine, en gestreepte geel groen.
dus is het voor mij onduidelijk hoe dit dan moet.

Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand de oplossing?
zou graag weer de radio aan en uit hebben zoals het hoort.
 

Canon-Eye

Forumguru
Hij hoort niet meteen uit te gaan als je het contact afzet, maar pas na 30 minuten (tegelijk met eventueel brandende binnenverlichting). Maar als je de sleutel eruit trekt, hoort hij wel uit te gaan. Er zit dus iets niet helemaal goed, maar ik ben geen draadjesridder dus ik kan je daar niet verder mee helpen.
 

EdK

Forumguru
Het kan zijn dat je hem nog moet aanmelden met VCDS (VAGCOM)
Het aan / uit gaan van de radio / navi gaat tegenwoordig met de canbus
De gele en rode waar jij over praat is een constante 12V en een geschakelde 12V
Maar heden ten dagen heb je geen geschakelde 12V meer omdat dit door de canbus word geregeld.

Dus even naar dealer toe om te kijken of hun het kunnen aanmelden ( altijd weer een verrassing )
Of even een ritje naar bv een @Antera maken zodat hij de boel kan aanmelden.
In laatste geval meteen kijken wat je nog meer kunt en wil aanpassen in je wagen en dit dan ook laten doen door antera...
 

Canon-Eye

Forumguru
Hadden die lampen dan invloed op de boordelektronica, canbus etc.? Zal toch niet zeker, had ik vast wel gemerkt... ;)

Heb ik nu trouwens anders opgelost. Vier extra lampen - maar wel hééél kleine: klik hier.

Hoe dan ook, aan een F2 uit 2007 zal zelfs @Antera niet veel kunnen upgraden. Stadslicht voor en achter laten branden als contact aan is (zodat met DRL overdag ook de achterlichten meebranden >> aanrader!) is een van de weinige mogelijkheden, maar dat hoeft niet persé met VCDS; de dealer kan dit ook voor je instellen.
 
Laatst bewerkt:

Zwapp

Forumguru
Zou zo maar eens kunnen dat de CAN gateway er niet mee overweg kan omdat ie te oud is...
Aanmelden met vcds is sowieso wel aan te bevelen maar wijzigt volgens mij niks aan het aan of uit gaan van de Navi...
 

Cordoba

Forumguru
Zou zo maar eens kunnen dat de CAN gateway er niet mee overweg kan omdat ie te oud is...
Aanmelden met vcds is sowieso wel aan te bevelen maar wijzigt volgens mij niks aan het aan of uit gaan van de Navi...

Ik weet niet of bij de generatie waar het hier om gaat, het apparaat ook al aangemeld moet worden, en dat dus nog het verkeerde apparaat staat aangemeld. Gevolg is dan dat de RNS315 niet door de auto herkend wordt, en dus ook geen signaal van de auto krijgt.
 

Antera

Donateur
De radio coderen zou je probleem normaal gezien op moeten lossen aangezien je oude radio dit wel deed.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan