Fabia 1 ABS defect/niet werkzaam

BrianVerkerk

Nieuw lid
Hi allemaal,

ik heb een Fabia 1, 2005 HB 1.4 benzine . Sinds gister brand het lampje ABS en knippert het rode lampje ernaast dat er iets is met de remmen. Net las ik in een andere topic dat het misschien de zekering is, dus dat ga ik straks eens nakijken. Maar ik die topic las ik niets over dat rode lampje van de remmen die knippert.

Ik ben naar m'n dealer gegaan maar die is tot dinsdag op vakantie. Ik heb een VW dealer om de hoek gevraagd (gezien polo zelfde blok erin heeft) hoe en wat.

Alleen de ABS zou het niet doen en ik kon er mee door rijden..

Tips als hard remmen, links en rechts sturen heeft tot nu toe nog niets geholpen. Als het niet de zekering is, wat kan het dan zijn?

MVG,

Brian
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Uitlezen moet je zeker doen en wat ik standaard vraag bij een abslampje bij een Fabia is: hoe is de staat van de batterij?

Vraag aan je garage om er bij wijze van test een nieuwe batterij in te plaatsen en kijk of het probleem zich dan nog voordoet.
 

Rob

Forumguru
@Joske , zit er onder de bestuurdersstoel niet een kabeltje die bij losraken cq. kapotgaan deze melding kan geven?
Of is dat kabeltje met de airbag verbonden? :pieker:
 

Antera

Donateur
Kan idd de accu zijn die niet lekker meer is of slecht bijgeladen word. Uitlezen moet zeker een foutcode geven anders dan brand het lampje niet van de ABS.
 
Bovenaan Onderaan