Fabia 1.2 TDI roetfilter delete ????

hey iedereen hier een vraag.
ik heb al enige tijd problemen met mijn Skoda Fabia combi uit 2010 2.1TDI
ik heb nu een jaar terug de EGR weg laten schrijven met een chip naar 110pk.
nu heb ik weer problemen dat de auto onder de 3k toeren niet vooruit te branden is ( gaat die morgen voor na de garage )
nu hoor ik veel turbo kapot of misschien de g450 sensor.
maar zou natuurlijk ook door het roetfilter kunnen komen die helemaal vol zit en die beetje mijn turbo gesloopt heeft door de tegen druk.
nu wil ik na dat verholpen is misschien ook een roetfilter delete te doen.
zijn er hier mensen die dat ook gedaan hebben gedaan of daar ook aan denken.
ben wel benieuwd na.
 

MaxN

Donateur
Lees je even in de APK eisen die gelden voor roetfilter.
Deze moet in elk geval fisiek aanwezig zijn overeenkomend met de typegoedkeuring van de auto.
Eerst alleen nog visuele controle, maar straks ook de werking van roetfilter en EGR!
 
oke wat ik nu alleen kan vinden is dat het straks alleen verplicht word vanaf diesels juni 2011 gast vanwege de kinderziektes van de roetfilter volgens die pipo uit den Haag. mijn auto komt uit sep 2010
 
Heeft u een ouder voertuig met een door de autofabrikant geplaatste roetfilter? Dan is het, onder bepaalde voorwaarden, toegestaan dat het roetfilter te verwijderen. Als het roetfilter is verwijderd, moet u dit doorgeven aan de RDW. De RDW past uw voertuiggegevens dan aan in het kentekenregister.
( even een copy paste van rdw )
mits je auto voor jan 2011 op kenteken is gezet.
 

MaxN

Donateur
Dus dan moet je wel doorgeven dat je deze verwijderd. En krijg je dus blijkbaar wel een andere typekeuring.
 

Chatslet

Forumguru
Roetfilter zal ik zeker niet laten verwijderen. Zoals hier genoemd kan het een APK probleem opleveren maar denk ook aan milieuzones in bepaalde steden waarvan de eisen steeds strenger worden. Heb je dadelijk een afspraak en dan kom je er onderweg achter dat je bestemming in een milieuzone ligt...
 

brepus13

Forumguru
En als die milieuzones geen probleem zijn, zie ik de MRB wel omhoog gaan zonder dpf.
Ik hoop voor iedereen dat ik 't mis heb....

ons MRB systeem is geregeld op gewicht en niet op uitstoot dus dat zou niet logisch zijn. Wel zou het kunnen zijn dat je een naheffing krijgt voor genoten BPM korting met roetfilter. zonder filter = meer uitstoot = meer BPM betalen.
 
Bovenaan Onderaan