[F2] Tuningkit Fabia greenline van dealer

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ik zit erover te denken om een tuningkit (opvoerset) voor de fabia bij de dealer te laten inbouwen, kosten 495,- met behoud van motorgarantie. Aangezien het niet mogelijk is om het uit te proberen vraag ik mij af: is er iemand die hiermee ervaring heeft?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik ben vooral benieuwd welke dealer voor dat bedrag een tuning kit inbouwd en welke dit dan is?
De tuning van ABT kost zover ik weet 1549 euro..
 

Tallguy

Forumguru
Heb je al gezocht in dit forumdeel waar ik je bericht naartoe heb verplaatst? Hier is vlgs mij zat info te vinden over tuning.
 

kareltje

Nieuw lid
Welke dealer gaat dat doen en is deze echt origineel? Ik heb begrepen van mijn dealer dat het toch nog een jaar gaat duren voordat deze beschikbaar is.
 
de dealer is Hamers in Voorschoten, nadere info over het merk of zo geven zij niet, wel dat het vermogen gaat naar 90pk en koppel naar 212Nm
 

Noord26

Forumguru
Koppel van een standaard GL is al rondom 200Nm, meer als wat de fabriek op geeft. En ook standaard zit er rondom 80pk in.

Ik zou ook wel eens de details van de tuning willen weten. Zit er een voor- en na rollenbanktest bij?
 

kareltje

Nieuw lid
is het koppel idd zoveel meer als opgegeven?
ik zou het best wel zekerder willen weten, maar waar haal ik die info vandaan.
Ik heb zelf de indruk dat de trekkracht wat tegen valt, hoewel het een heerlijk auto is.
 
Rollenbanktest is niet aan de orde geweest, heb zo mijn twijfels over de tuningset, wrs is het gewoon een update van de software. De fabia rijdt sowieso niet onaardig, een stuk pittiger dan de proefritauto, wat mij doet vermoeden dat de software (of wat dan ook) mettertijd een tandje erbij zet, als je begrijpt wat ik bedoel.
 

Antera

Donateur
ze gaan inderdaad gewoon naar een voor hun bekende tuner toe en laten het daar doen. ABT is vaak ook niet alles en geeft nooit zoveel als die normaal gezien bij een tuner gebeurd dit om de motor naar hun zeggen niet te veel te gaan belasten. Als hun dit kunnen aanbieden voor dit mooie bedrag en dat het dan ook inderdaad goede winst oplevert ( dit is altijd gokken en kan alleen gecontroleerd worden op een testbank. Heel veel tuners beloven wat maar blijken achteraf lang niet het beloofde te halen) . Vraag dan eventueel of je dan bij JD langs zou mogen met behoud van garantie kost nagenoeg hetzelfde volgens mij
 

wanderer

Senior Member
en daar gaan we weer, niet verder gaan in een bestaand topic......nee hop een nieuwe draad openen.....chaos alom......en de zoekfunktie.....ach die kun je in de toekomst ook vergeten...

[MODERATORBREAK]Let op je taalgebruik. Schelden in een topic is niet nodig en ook zeker niet toegestaan. Als er zich problemen voor doen kun je je wenden tot een moderator. Deel van de tekst dus verwijderd.[/MODERATORBREAK]
 

kareltje

Nieuw lid
[MODERATORBREAK]Let op je taalgebruik. Schelden in een topic is niet nodig en ook zeker niet toegestaan. Als er zich problemen voor doen kun je je wenden tot een moderator. Deel van de tekst dus verwijderd.[/MODERATORBREAK]
 
de vraag is: heeft er iemand ervaring met een door de dealer gemonteerde tuningset voor de fabia 1.2tdi ?

[MODERATORBREAK]Deel van de tekst dus verwijderd.[/MODERATORBREAK]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan