[F2] Bluetooth handsfree telefoonvoorbereiding

PPL

Nieuw lid
Hello,
Ik ben in de markt voor een Fabia Combi Elegance en zit de optielijsten door te lezen.
Kan iemand mij precies aangeven wat Bluetooth handsfree telefoonvoorbereiding (optie g11) inhoudt?
Ik zit vooral in mijn maag met het woord 'voorbereiding'.
Ik heb weinig zin om €330,00 uit te geven voor een half product als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Moet ik na de 'voorbereiding' nog rekenen op extra opties die ik moet nemen om daadwerkelijk handsfree te kunnen bellen over de speakers, of is het hiermee klaar?
Anders kan ik net zo goed (en voor minder) een Parrot laten inbouwen.
Thanks.

Overigens sta ik ook open voor andere suggesties qua de mogelijke aanschaf hoor :cool:
 
Hoi PPL,
Bij mijn FC Greenline, kan je BT handsfree telefoonvoorbereiding niet kopen zonder MAXI DOT en Multifunctioneel stuurwiel.
Je bent dus meer kwijt.
Ik denk dat het goed is dat je met je dealer goed doorspreekt wat je allemaal wil doen met je BT telefoon.
Je kan ook de handleiding van de fabia raadplegen (ook beschikbaar in de forum) https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/nl/Fabia/11-2010/Manual/A05_Fabia_OwnersManual.pdf
Hier wordt aangeraden om een telefoonadapter bij te nemen.

Het werkt bij mij wel uitstekend zonder telefoonadapter, geluid is veel beter dan losse BT-oortje/mic of de standaard oortelefoon/mic.
Je zet je BT van je telefoon aan, de eerste keer niet vergeten het zichtbaar te maken, en je SKODA BT pikt het automatisch op.
WEL ALLEEN 1 telefoon tegelijk actief (in verbinding met de SKODA BT).

De radio die je kiest zal de mogelijkheden en het gemak van je handsfree beinvloeden.
Als je bijvoorbeeld de Amundsen hebt kan je e.e.a. ook via de touchscreen van je radio doen, ipv eindeloos d.m.v. je ruitenwisser schakelaar te scrollen. https://mediaportal.skoda-auto.com/resource/documentation/manuals/nl/Fabia/11-2010/Navigation/A05_Fabia_Amundsen_NavigationSystem.pdf

SKODA BT ondersteunt ook gesproken opdrachten, te activeren via je Multifunctionele stuurwiel (volumeknop), best handig.
8 talen worden ondersteund, helaas geen Nederlands.

Via die SKODA BT moet je ook een andere BT media kunnen aansluiten, ook evt geluidsmediafolder in je BT telefoon. Maar hier heb ik nog geen ervaring mee.

Veel succes met kiezen.
 

woozie

Actief lid
@PPL

de benaming 'voorbereiding' is inderdaad een beetje vaag... maar mij is het uitgelegd door de dealer als volgt:

je kan met de carkit nog niet bellen, hier heb je een telefoon voor nodig met bluetooth. daarnaast is het geen losstaand systeem, maar werkt het samen met je radio en je display.
het is eigenlijk hetzelfde als een parrot, daar heb je ook nog een autoradio nodig voor het geluid. wel heeft de parrot een eigen display, bij de skoda-carkit gaat het via het display van de radio of maxidot.
als je de carkit erbij besteld heb je wel een mooi geintegreerd systeem, je kan eventueel kiezen voor een houder maar is niet nodig.
op het forum is al meer gesproken over de keuze of een parrot of de carkit. je kan dit terugvinden met de zoekfunctie. ik vind de carkit een absolute aanrader.
 

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Topic verplaatst naar Car audio, video, navigatie en andere gadgets. Daar hoort je vraag nl thuis.[/MODERATORBREAK]
 

Rallye

Forumguru
De naam "telefoonvoorbereiding" is inderdaad verwarrend, als gewoon een bluetooth carkit bedoeld wordt. Ik leg de parallel met "radiovoorbereiding", waar meestal alleen de bedrading, antenne en evt. een paar boxen mee bedoeld wordt; geen radio dus. Bij Skoda lijkt de telefoonvoorbereiding niet alleen een een voorbereiding maar een gehele carkit te zijn. Vreemd.
 

PPL

Nieuw lid
Thanks y'all.
Zeer nuttig.
Het feit dat ik Maxi Dot en MultiFuncti stuur nodig heb was mij bekend en dat wil ik ook eigenlijk wel.
Ik ga mijn ei verder uitbroeden.

@1200ccTDI Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik ga eens studeren, mede met jouw gepostte link.
@woozie Dank, ik ga eens verder met de zoekfunctie al verhelderd dit al een heleboel voor mij.
@Kensei Sorry, bedankt voor verplaatsen.
@Rallye Herkenbaar, vandaar mijn verwarring.
 
Bovenaan Onderaan