F2 afwerking

Vandaag voor het eerst in een F2 gereden, kreeg hem als leenauto mee.
Ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben, het dashboard voelt erg plastic aan, de F1 is op dit vlak beter in mijn ogen.
Misschien komt het door de verschrikkelijke combinatie met het lichte plastic (erg lelijk, gewoon zwart houden...).

Ik krijg de indruk dat er heel veel aandacht is besteed aan kostenbesparing bij de productie...
Bekijk het verwisselen van een lampje van de achterlicht unit eens, moet je de hele unit er uit halen en goed oppassen dat je de doorvoer thule niet uit de carosserie trekt... Erg handig...
 
Rijd al meer dan een maand naar volle tevredenheid in de F2.
En ach, je gaat er toch niet vanuit dat je achterlampje kapot gaat, het is geen VW :yeah:
 

Skodaat1

Nieuw lid
Afwerking

Ik heb pas geleden proef gezeten in de sport uitvoering van de F2, maar proefgereden in de Ambiente uitvoering. Ik moet zeggen dat de afwerking en kleurencombi van de Ambiente er inderdaad goedkoop uitzag. Maar dat is ook een beetje een kwestie van smaak. Van de sportuitvoering moet ik echt zeggen dat voor een auto in deze klasse de afwerking behoorlijk top is!

Heb de F2 dan ook besteld :baby012:

Nu nog maar een weekje of 12 wachten :(
 

LenK

Forumguru
Afwerking is toch hetzelfde. Neem niet aan dat ze de Ambiente slordiger in elkaar zetten dan de Sport.
En zoveel verschil zit er toch ook weer niet in de gebruikte details.
Ander stofje en misschien ander kleurtje plastic dan heb je het een eind gehad.
Prijsverschil zit puur in de uitrusting.
 

Skodaat1

Nieuw lid
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk LenK. Het is ook meer een kwestie van je persoonlijke smaak. Ikzelf hou wel van een mooi zwart interieur. En het witte plastic wat in de demo Ambiente zat vond ik nu niet zo mooi. Maar ook hier geen rammeltjes, kieren en dergelijke. Net als in de sport.
 

Mark

Banned
Bekijk het verwisselen van een lampje van de achterlicht unit eens, moet je de hele unit er uit halen en goed oppassen dat je de doorvoer thule niet uit de carosserie trekt... Erg handig...

Bij de Roomster hetzelfde, voor het wisselen van een lampje moet je de hele unit losmaken.
 

purk

Senior Member
zo kun je er steeds minder zelf aan doen en houden de garage's de werkplaats productief.
 

EdK

Forumguru
Bij de Roomster hetzelfde, voor het wisselen van een lampje moet je de hele unit losmaken.

inderdaad !! Maar het torx schroevendraaiertje wordt er wel netjes bijgeleverd in de kunstof houder bij je reservewiel !!
En ach als je dit 1 keer per jaar zou moeten verwisselen dan is t echt veel !
 

Fabia

† In Memoriam
inderdaad !! Maar het torx schroevendraaiertje wordt er wel netjes bijgeleverd in de kunstof houder bij je reservewiel !!
En ach als je dit 1 keer per jaar zou moeten verwisselen dan is t echt veel !

Hangt vanaf hoe lang je lampen het blijven doen. In mijn Fabje heb ik tot nu niet een jaar gehaald met een setje. En die lampen gaan echt op de meest onmogelijke momenten stuk. En dan sta je daar in de regen en het donker te klooien om de lamp te vervanden.
 

Mark

Banned
inderdaad !! Maar het torx schroevendraaiertje wordt er wel netjes bijgeleverd in de kunstof houder bij je reservewiel !!
En ach als je dit 1 keer per jaar zou moeten verwisselen dan is t echt veel !
He bedankt, dit wist ik niet.
Zo diep had ik nog niet gekeken.
 
Bovenaan Onderaan