[F2] Aftakkabel antenne Swing radio of Dension Gateway 100/300

Ik heb bij het bestellen van mijn GL bewust geen MDI gekozen, om twee redenen. 1. Onlogische plaats, je Ipod ligt rond te zwerven aan een kabeltje in je auto of dashbordkastje. 2. Ik heb nog een FM modulator van Dension, met actieve cradle. Hierbij zit de Ipod dus stevig in een houder. Je moet deze modulator tussen de antennekabel van de radio prikken.

Nu wilde ik deze laatste afgelopen weekend inbouwen. Kwam ik er dus achter dat de Swing radio geen ISO antenne aansluiting heeft, en dit dus niet paste.... Mijn vraag is dus, zijn hier aftakkabels voor te krijgen, die je tussen radio en antenne stekker zet, met een extra ISO antenne aansluiting? (Hoop dat dit een beetje duidelijk verwoord is zo :smiley29:)

Andere optie is om een Dension Gateway 100 of 300 te kopen, die je rechtstreeks op de Swing radio kan aansluiten. Mensen hier ervaring met deze optie? De combinatie Fabia en Swing radio komen namelijk niet voor in de lijst van Dension...
Zo ja, wat zijn dan de mogelijkheden? Zie je dan ook tracknummers e.d. op de radio en maxidot?
Voordeel is dat ik dan geen nieuwe cradle hoef te kopen, die past hier ook gewoon op!
 

EdK

Forumguru
Heb jij toevallig een foto van die antenne aansluiting ?
Dit omdat mijn Yeti ook met swing wordt afgeleverd maar er kort erna eruit gaat en vervangen wordt voor een Kenwood 9260

Want als ik dan zie wat je bedoelt dan kan ik hiermee aan de slag gaan om de juiste verloopstekker te krijgen !
 
@ EDK
Nee heb er geen foto's van genomen, maar een verloopkabel van deze stekker naar een normale ISO ben ik al tegengekomen na wat googlen. Denk dat die wel te vinden is, denk dat de dealer je er zelf aan kan helpen!
Alleen de dealer snapt mijn verhaaltje helaas niet... en ik kan ze ook niet vinden op het wereld wijde web... (het aftakgebeuren bedoel ik dan...)
 

EdK

Forumguru
mmm jammer, dan wachten we wel af als het zover is !
of er moet een ander wezen die toevallig wat meer weet !?
 

Bert0408

Nieuw lid
Wat ik me afvraag is het volgende;
de blauw draad van de fakra antenne adapter moet op 12 volt aangesloten worden.
Op de Iso stekker van de Fabia (het middelste blok, bovenste rij) zit ook een blauwe draad waarvan ik denk dat het de antenneversterker van de Fabia is.

[FONT=&quot]Mijn vraag is dus, moet er op de blauwe kabel van de iso stekker ook 12 volt komen? [/FONT]
 
Ondertussen gaat mijn voorkeur denk ik uit naar een Dension Gateway 100. Dat andere blijft maar een gepruts...
Iemand ervaring hiermee op een Swing radio?
 

Wimus

Actief lid
Ik heb ook een Swing radio in mijn Yeti.
Omdat ik een auto uit voorraad gekocht heb, dacht ik met een aftermarket oplossing voor een USB aansluiting het best/goedkoopst uit te zijn.
De meeste aanbieders hebben echter (nog) geen aanbod voor de Swing radio, en de aanbieders die dat wel hebben, zijn zelfs duurder dan de orginele MDI, met als resultaat dat ik maandag de orginele MDI laat inbouwen, dit maakt qua kosten niks uit en mochten er ooit problemen mee zijn, kan ik altijd op de dealer terugvallen.
 
Mag ik vragen wat je daar voor moet betalen???
En als je zelf alleen de benodigde onderdelen (kabel) koopt bij de dealer, en zelf aansluit (kun je ook zelf kiezen waar je aansluiting neer legt), werkt alles dan gewoon? Of moet de dealer nog een en ander aanmelden/activeren?
 

Wimus

Actief lid
Ik ga er morgen heen en blijf erbij, zal je achteraf laten weten of er iets geactiveerd moet worden
 
@Wimus

Heb 'n Swing radio, onlangs ingebouwd Carkit Parrot mki9200 met in het dasboardkastje
een kabel met aansluiting voor USB/mini USB en Ipod

Jan
Yeti 1.8 Briljant Silver
 

Wimus

Actief lid
ben net terug, MDI nog niet ingebouwd, was verkeerde kabel bijgeleverd :(
volgens dealer hoeft niks te worden ingesteld met VAGCOM
Kost mij 198 Euro (178 MDI en 20 voor de USB kabel).
Maar ik heb nog wat tegoed van Skoda Belgie, dus kosteloos :D
 
Wimus,
Bedankt voor de info, vervelend voor je dat het nog niet ingebouwd is, maar dat zal vast nog wel goed komen!
Is wel een hoop geld, maargoed het overwegen waard...

Ondertussen ook reactie van Dension op mijn vraag:

De gateway 100 is voor jouw wagen in Nederland niet meer leverbaar.
Omdat de gateway 100 geen teks ondersteunde is deze vervangen voor de
gatewaylite. De gateway lite komt ipv je cd wisselaar en wordt op
dezelfde wijze bediend en weergegeven. Je ziet dus op je scherm alleen
het nummer van de afspeellijst en het tracknummer. Verder werkt de
stuurbediening gelijk aan de functies welke je nu bezit.

De prijs van de gateway lite bedraagt 149 euro excl. Inbouw en
verzendkosten.


Dit bovenste, mbt de gateway lite, lijkt me niet echt een optie, dan liever wat meer betalen voor een MDI achteraf...

Ga nog eens over een en ander nadenken...:confused:
 

Wimus

Actief lid
Ja, ik heb hetzelfde overwogen en geconcludeerd dat ik beter 2 tientjes meer kan uitgeven, en dan origineel materiaal heb met garantie enzo
 
Bovenaan Onderaan