[F1] radio stoort als een gek?!!!

schemlie

Nieuw lid
hee hallo, ik heb een skoda fabia 2006 en de radio stoort als een gek!!! ik heb de iso stekkers die vanuit de auto komen op de radio aangesloten maar hij blijft storen.
de radio heeft totaal geen ontvangst.
help
 

Ronnie

Forumguru
Phantoomvoeding voor de antenneversterker ontbreekt waarschijnlijk??
Je hebt er dus geen originele VAG radio ingezet?
 

schemlie

Nieuw lid
beste Ronnie,
ik heb de keus tussen een blaupunkt travelpilot rns 4 of een sony SK - 4000 MP.
de blaupunkt trekt de accu leeg en de sony stoort als een idioot,
 

Ronnie

Forumguru
Voor de Blaupunkt moet je de constante plus en de geschakelde plus omdraaien in de Iso-stekker,
voor de Sony heb je een fantoomvoeding voor de ant.versterker nodig.
Even de zoekfuctie van het forum gebruiken met b.v. "fantoomvoeding". Je kunt het ook googelen, weet je meteen wat er bedoeld wordt.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb een beetje met verbazing het topic doorgelezen, omdat ik een vergelijkbare ervaring heb. In mijn Fabia zat bij de verkoop een Sony autoradio, die steeds meer kuren begon te vertonen:
slechte ontvangst, sommige stations zelfs niet meer te vinden. Ik twijfelde tussen de radio en antenne/antennekabel als oorzaak, en heb besloten mijn antieke Philipsradio uit de kast te trekken en er in te hangen om te vergelijken. Tot mijn verbazing is de ontvangst direct weer in orde, en geen echte problemen meer gehad met iets minder sterke radiozenders zoals bijvoorbeeld 538.

Overigens waren bij de Sony de rode en de gele draad naar het ISO blok al omgedraaid (halverwege autoradio en ISO-stekker). De Philips gewoon aansluiten op de ISO-stekkers en antennekabel en spelen. Gaat ook netjes uit als ik de sleutel uit het contact haal, en begint automatisch te spelen als ik het contact aanzet, dus geschakelde en constante plus zijn goed aangesloten. Ik heb alleen de kleur van de verlichting van Seat-rood omgezet naar groen voor de Fabia.

Ik kan nu op mijn gemak naar iets anders zoeken.
 
Bovenaan Onderaan