[F1] Carkit plaatsen

Djinn_4fun

Actief lid
Ik wil graag de nokia blue tooth carkit uit mijn andere auto installeren in de Fabia.

Waar kan ik het beste de plus en aarde wegpakken?
Ik heb ergens gelezen dat er aan de passagierskant een plus en min aansluiting moet zitten... ik heb even snel gekeken maar zag zoeven niets zitten.
Kijk ik met mijn neus?

Het microfoontje wil ik bij het roostertje achter de binnenverlichting plaatsen, nu nog weten hoe ik er moet komen zonder de boel te slopen of compleet los te moeten halen.

Mijn carkit gaat na 2 minuten dat er geen blue tooth verbinding is uit dus mag ook op een constante plus zitten.

Gaat om de fabia comfort uit 2001 ;)
 

Djinn_4fun

Actief lid
kan ik misschien de plus en min uit de radioschacht pakken?
Zegmaar bijprikken bij de radio?
Of is dit te 'brandgevoelig' cq gevaarlijk cq not done?
 
Hoi Djinn,

kijk eens naar mijn plaatjes in me album. ik moet er nog een how-to voor schrijven maar het is niet lastig. http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=428

Je kan de 12 volt constant en massa gewoon van de radio stekker afhalen. als je even googled op "quadlock stekker" dan vindt je de layout wel. maar ook dat is eigenlijk niet nodig. ROOD is 12Volt constant. zwart is massa. en geel is 12 volt geschakeld.

maar let op. aan geel , 12 v geschakeld heb je in een skoda niks. die is namelijk ook gewoon constant en niet geschakeld! Om dat op te lossen kan je een draadje trekken naar je zekeringkast onder het stuur. zekeringen 1 tm 12 zijn geschakeld. ik heb zekering 10 gekozen om daar me parrot,iphone en tomtom aan te hangen werkt prima.
 

Djinn_4fun

Actief lid
Hallo,

Het maakt niet veel uit als er constante of geen constante stroom op staat, na 2 minuten geen verbinding schakelt de carkit vanzelf uit.

Ik pak dus gewoon de plus en min bij de radio weg.

A stijl kan ik er gewoon afhalen en dan microfoondraadje richting hemelverlichting schuiven, of zit de A stijl te vast om te verwijderen?
 

namleop

Actief lid
Hoi Djinn,

Voor de a-stijl kan je in deze draad kijken: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=12324 daar heb ik e.e.a. uitgelegd.

Het microfoontje heb ik ook bij de spiegel gemonteerd, je kunt het doorzichtige kapje er met je vingers voorzichtig aftrekken, dan twee schroefjes eruit draaien en de unit is eruit. Met een stevige draad (bijv. installatiedraad) leid je dan makkelijk het microfoondraadje naar de a-stijl.
 
Ik kon zelfs gewoon met me hand tussen het dak en de bekleding langs maar dat is dan wel een fabia II greenline. Wees wel voorzichtig met het lostrekken van de A-stijl de pennetjes breek je zo af..
 
Bovenaan Onderaan