Extreem interkoeler spray in/out.

oco1979

Forumguru
Redelijke technische info :bloos: :

Na filmpje http://gocar.be/nl/autonieuws/tunin...r-op-de-spurt-van-0-tot-100-kmu-VIDEO-9772012 "waar die spreken over interkoeler die mede door A/C wordt gekoeld" ben ik even aan het surfen geweest.
De gedachte dat je vermogensverlies van A/C zou kunnen opvangen door de koeleigenschap te gebruiken om inlaat te koelen zit al een tijd in me hoofd.
A/C water zou opvangen en deze terug gebruikt om eventueel interkoeler extra te koelen(buitenaf)

Hieronder nog een verdere stap :pieker: :

Wat zien we : koeling van de interkoeler.
koeling van de brandstof.
koeling van de inlaatlucht.




upload_2017-5-12_9-56-47.png

upload_2017-5-12_10-3-35.png

klassieksysteem :

upload_2017-5-12_10-10-44.png

controller :

upload_2017-5-12_10-10-0.png



Tis maar een ideeke.

Al iemand met gelijkwaardig systeem gewerkt op een voertuig ? Ervaring....
 

Spinal

Forumguru
Die koelring op de intercooler werkt goed, daar heb ik al wat info over gelezen. Alleen heb je dan wel een front mount intercooler nodig, mijn intercooler zit in het inlaatspruitstuk verwerkt en dan kun je dat systeem niet gebruiken.
Volgens mij zijn er twee systemen die gebruik maken van zo'n koel ring. Een waarbij de ring dmw stikstof wordt bevroren en zodoende de lucht extra koelt en een systeem waardoor water door de intercooler wordt gesprayed. Beide mooie oplossingen, alleen moet je dan wel plek hebben om die tank weg te werken. Ik zou eerder investeren in een ander uitlaatsysteem, daar is vaak ook veel winst te behalen met een turbo aangedreven motor
 
Bovenaan Onderaan