Extra sleutel met afstandsbediening

Status
Niet open voor verdere reacties.

donkatje

Nieuw lid
heeft iemand een extra sleutel met afstandsbediening besteld?

ik heb er een besteld maar die kon niet ingeleerd worden.

ze gaan het uitzoeken...

weet iemand meer over:confused:
 

Monteurtje

Forumguru
Wat zou kunnen is dat de software op de testkast van de dealer nog geupdate moet worden. We werken nu met 2 systemen. Dat is VAS PC. Dat draait al rond de 10 jaar. En sinds voorjaar werken we ook met ODIS. dat is helemaal nieuw. Voor beide systemen is net een nieuwe update uitgekomen. Zou kunnen zijn dat de dealer die nog niet geinstalleerd heeft en dat het daar aanligt. Dat komt wel eens voor met nieuwe modellen.
Kan geen andere reden bedenken.
 

Canon-Eye

Forumguru
heeft iemand een extra sleutel met afstandsbediening besteld?
Nooit nodig gehad - bij al mijn Skoda's (en daarvóór diverse Audi's en VW's) had ik altijd al standaard twee identierke sleutels met alle functies. En we gebruiken die ook: Ik heb een vaste sleutel in m'n zak, mijn vrouw gebruikt haar "eigen" sleutel. Is ook reuze makkelijk in de vakanties en bij het boodschappen doen: onafhankelijk van elkaar spullen in/uit de auto doen en zo...
 

Monteurtje

Forumguru
@Canon-Eye. Ik denk dat donkatje een extra sleutel met afstandsbediening wil, omdat de Citigo standard een sleutel met afstandsbediening heeft en een extra sleutel zonder afstandsbediening.
 

Canon-Eye

Forumguru
Citigo standard een sleutel met afstandsbediening heeft en een extra sleutel zonder afstandsbediening.
Ah, zit dat zo. Dat verwachtte ik niet.

Blijkbaar bezuiniging? Maar gezien mijn vrij lange ervaring met VAG-auto's (*) zou ik dan toch verwachten dat je een tweede full function sleutel op z'n minst als standaardoptie aan kan vinken bij de bestelling, dan istie van fabriekswege ingeleerd en heb je 'm op dag nul direct erbij. Ik vind dit geen sterke zet van Skoda.

(*) Ik kan me uit het pre-afstandbedieningstijdperk zelfs nog een Audi herinneren die twee normale sleutels had én nog een heel platte extra sleutel zonder kunststoffen verdikking. Die paste tussen de muntjes in je portemonnee, bij wijze van reserve. Kijk, dáár had je wat aan...
 

Monteurtje

Forumguru
Ja dat klopt wat betreft Audi. Maar volgens mij niet bij alle. In ieder geval de A6 en volgens mij de A4 ook. Dat is ook voor mij alweer iets van 7 jaar geleden dat ik die sleutels in mijn handen heb gehad. Ik weet niet hoe dat nu is.
 

Canon-Eye

Forumguru
Mijn laatste Audi was een 80 van 1992, die had dit systeem nog.
Daarna kwam de eerste A4, die werd me veel te duur én veel te lelijk (met notabene een BMW-kont...:shocked: Daar wou ik écht niet in gezien worden!)
 
dan wil ik een beetje misbruik maken van dit draadje:cool:. Ik heb 2 sleutels met afstandbediening. Maar ik wil er 1 hebben zonder elektronica omdat ik ook vaak onderwater zit(duiken). Electronica meenemen is dus niet handig.

Weet iemand wat het kost om zo'n sleutel te laten maken? bvd:worshippy:
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar ik wil er 1 hebben zonder elektronica omdat ik ook vaak onderwater zit(duiken).
't Is maar de vraag of dát überhaupt nog kan, want er moet toch minimaal een of andere transponder inzitten waaraan de auto 'm kan herkennen. Anders start-ie gewoon niet.

Is een klein waterdicht afsluitbaar étuitje geen optie?
Zelf gebruik ik bij het kanovaren zo'n waterdichte kledingzak, daar gaan o.a. de portemonnee, telefoon en autosleutel in (en voordat ik instap verdwijnt dit hele ding dan weer in het ook al waterdichte bagagecompartiment van de kajak).

Zo'n zak is natuurlijk ook niet handig bij het duiken, maar er zal vast wel zoiets op klein formaat bestaan?
 

Wilko

Senior Member
@boesboes: Als je zo'n inklapbare sleutel hebt dan kun je heel simpel het electronische deel (met de knoppen) van het sleuteldeel (zwarte U met drukknop en metalen sleutel) scheiden.
Ik doe aan wildwatervaren, en na enkele jaren niet-inklapbare sleutels gewend te zijn die wel waterdicht bleken, was het ontdekken dat die inklapbare sleutels niet waterdicht zijn wel even een flinke tegenvaller.
Gelukkig kun je die twee delen zonder al te veel moeite uit elkaar halen. Het deel met de sleutel kan wel prima tegen water.
 
Net even telefoontje gepleegd naar de dealer. Een kale sleutel zonder elektronica erin kost 70 euro. Vind ik erg duur.

@ wilko bedankt voor de tip:xyxthumbs:. Dit ga ik doen en mn probleem is opgelost;)
 
't Is maar de vraag of dát überhaupt nog kan, want er moet toch minimaal een of andere transponder inzitten waaraan de auto 'm kan herkennen. Anders start-ie gewoon niet.

Oplossing daarvoor is dat je een sleutel zonder enige vorm van elektronica mee onder water neemt. Met die sleutel kan je, na je duik, je auto openen (old school, gewoon sleutel in het sleutelgat en draaien). In je auto heb je vervolgens je "normale"sleutel liggen met transponder etc, zodat je met die sleutel de auto kunt starten.
 

Ron_2

Senior Member
Kan inderdaad. Aangenomen dat je auto er dan nog wel staat...
Wie weet er nu dat er "ergens" in je auto een deel van een sleutel ligt, en dan heeft men ook het sleutel gedeelte nog niet.
De kans dat je auto hierdoor gestolen wordt lijkt me 0,0.

Maar als je auto op een andere manier gestolen wordt met het afstandsbedienings gedeelte er nog in verstopt heb je wel een probleem als je beide sleutels moet overhandigen.
 

turboturbo

Forumguru
, je auto openen (old school, gewoon sleutel in het sleutelgat en draaien). In je auto heb je vervolgens je "normale"sleutel liggen met transponder etc, zodat je met die sleutel de auto kunt starten.
Dat kan toch simpeler? Bij bijv. de sleutekluis kun je een autosleutel na laten maken, maar dat zijn doodsimpele sleutels (simpel stukkie plastic) maar wel met een transponder erin. Die lezen ze uit uit je huidige sleutel en programmeren dan de 'ingebouwde' (zeg maar versmolten met het plastic) transponder in die nieuwe, simpele, sleutel. Kun je én er mee onder water (want waterdicht; geen sprake van behuizing oid die open kan) en je auto starten.

die de elektronische informatie van de transponder sleutel kan “ lezen”. De inhoud wordt gekopieerd naar een zgn. “lege” chipsleutel.
bron.
 

Ron_2

Senior Member
Dat heb ik voor de vorige auto (Nissan) laten doen, kostte 60 euro en ik kreeg een sleutel die niet waterdicht was (was voor mij niet erg), er zat wat electronica met een batterijtje in wat continu de code "emuleerde" omdat de chip anders niet te programmeren was.
Overigens is het afhankelijk van het systeem wat fabrikanten gebruiken of het op die manier moet of dat een simpele chip voldoende is.
Nissan bood geen mogelijkheid een sleutel zonder AB te bestellen, en eentje mét zou 275 euro kosten, belachelijk voor een printplaatje met twee knoppen, voor die prijs koop je een afstandsbediening die meer kan en dan krijg je er gratis een surround receiver bij :).
Voor de Skoda heb ik hem gewoon bij de dealer besteld omdat daar een gewone sleutel wél mogelijk is en niet veel meer kost dan bij de sleutelboer.
 
Mensen bedankt voor de info:cool:. Normale wijze verstop ik mijn sleutel onder de auto.. dan is de kans dat hij wij weg is relatief gezien veeeel groter. Maar ik denk dat ik voor plan b ga:tongue:. Dat is toch gewoon lekker ouderwets een sleutel bij laten maken met transmitter.. kan ik er altijd mee rijden en verder niet het geneuzel om één sleutel te slopen. Deze kan tegen water volgens dealer dus dan is mijn probleem opgelost:D.

dank aan iedereen:worshippy:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan