extra randje om aftermarket 2DIN radio in Fabia

Hoi!

Ik wil mijn subwoofer in de Skoda inbouwen en de Swing heeft geen subwoofer uitgang. Dus wij op zoek naar een betaalbaar apparaat en dan vind ik 2DIN wel mooi, met een mooi schermpje.
Ik vind het RNS gebeuren wel mooi, maar veels te duur en te diefstalgevoelig.:mad: En ik heb al een losse Garmin...

Het oog is gevallen op de AVH-3300BT want dan kunnen we ook bellen in de auto. Nou heb ik het volgende filmpje gezien: http://www.youtube.com/watch?v=atpsMy2PqqU en volgens mij heeft die gas een apart randje eromheen? Er zit er wel een in de doos maar de vrouw denkt dat die rechthoekig is en de skoda radio afgeronde hoeken heeft.

In mijn accessoireboekje staat alleen een 1DIN setje à € 82.- incl kabelset, over 2DIN staat niks.
Verder lijkt het mij dat je toch gewoon alles kunt aansluiten op de kabelboom net als met oudere auto's en 1DIN?

Iemand een idee?

Cordoba

Forumguru
Te zien aan de foto gaat het om een Fabia II (in je profiel staat een Hyundai): De Skodaradio zal ook gewoon in 1-din of 2-din passen, eventueel met behulp van een randje. Als het randje van de Pioneer niet past, moet je misschien bij de dealer een randje voor een 2-din radio bestellen, maar dat zou toch moeten passen?

Overigens moet je wel wat aanpassen aan de aansluiting, zie deze link:
http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html Let op de tekst onderaan: A4 en A7 (constante en geschakelde 12V) voor alle Skoda modellen verwisselen.

Hmm, je hebt gelijk, ik heb t profiel meteen aangepast!
Dat van die connectors omwisselen wist ik inderdaad niet, waarschijnlijk blijft hij dus dan altijd aan staan als dat niet omgedraaid wordt.

Cordoba

Forumguru
Probleem is dat ie zijn geheugen steeds kwijtraakt, als je de draden niet omdraait, en dat ie maar weinig vermogen kan gebruiken (constante plus is alleen voor geheugenfunctie en mogelijk nog een paar zaken die weinig vermogen vragen).

Bakkertje

Forumguru
Vaak heeft de fabrikant hier al rekening mee gehouden en zitten er tussen het toestel en de iso connector in de kabels stekkers die je om kunt wisselen (bij de 3 Kenwoods die ik gehad heb is dit in ieder geval zo). Het zijn de rode en gele draden die je dan even om moet prikken. Denk bij het aansluiten ook om een phantoomvoedingsadapter om de antenneversterker in je antennevoet aan te sturen.

Ik zal (als het een beetje droog blijft) zo wel even naar de dealer rijden. Die hebben namelijk een Ibiza Armin staan en daar zit er een in als het goed is.
Ik heb trouwens nog nooit van van zo'n fantoomstekker gehoord, maar zie nu dat er op internet heel veel over te vinden is!

Bakkertje

Forumguru
Hier op het forum kun je ook het een en ander vinden over die fantoom adapter. Het vervelende bij mij was dat de dealer er ook nog nooit van gehoord had.. (prutsers)

Zo dan, krijg net een mailtje binnen met de prijzen:
Goede middag,

Het dashboard frame zit op €70 ex

En de antenne en radio verloop op 35 ex.

Gèèf veel geld voor een plastic kapje met een kostprijs van 10 centen!

Die radioverloop waar hij het over heeft moet die fantoomstekker zijn.
Dat slaat toch helemaal nergens op!
Weet iemand of je zo'n ding ergens anders kunt halen? Want door dergelijke legale diefstal/oplichtpraktijen krijgen mensen inderdaad steeds minder zin om naar de dealer te gaan voor originele onderdelen.

EdK

Forumguru
Email eens met http://www.jncs.nl/index.asp meen dat ik voor frontje waar jij het over hebt voor Yeti met Kenwood 2 din
En daarvoor met JVC 2 din met de RR maar een 20 eurie kwijt was , en een fantoom verloop die jij zoekt kunnen ze ook zeker leveren
Ze hebben stukken meer dan op hun site staat ! dus mailen is weten ipv meten is weten

Inbouwframe kost 35 euro, verloopkabelset 25 euro. Ik neem aan dat het fantoomgebeuren hier ook bij zit? Bij elkaar 60 euro i.p.v. 125 bij meneer Skoda!!
Blijf het veel geld vinden voor zoiets stoms, dat wel...
Radio zelf kon hij trouwens ook wel een goed aanbod doen...

Moet ik alleen nog wel een manier vinden om mijn pluskabel van de versterker vanuit de motorruimte naar binnen te krijgen. Iemand al gedaan of een idee?

EdK

Forumguru
maar van die € 65,00 die je nu bespaart kun je weer een kratje H / G / A of ander merk kopen !

Bovenaan Onderaan