even voorstellen....

appeltjeitje

Nieuw lid
Hallo, ik ben gloednieuw hier met een 16 jarige roomster die ik vandaag aangeschaft heb. Ik heb met pijn in het hart afscheid genomen van mijn oude Volvo V70 op LPG, die vet veel wegenbelasting en aandacht vroeg.
Maar, wat een ruimte heeft dit karretje, wow! Ik las ergens dat de productie van de Roomster gestopt is omdat het model nergens op lijkt, van alles een beetje is, waardoor mensen niet zo snel voor deze wagen kozen. Nou, ik wel, nu ik hem ken. De auto ziet er voor zijn 16 jaar van binnen en buiten tiptop uit en ik hoop dat daar nog wat kilometers en jaartjes bij komen. Ik rij inmiddels al vrij lang youngtimers (auto's ouder dan 15 jaar) met volle tevredenheid. Ik hoop dat dat met de Roomster zo blijft. Hij heeft 222 K gelopen en de huidige distributieriem zit er in sinds 138 K. Hij ziet er nog redelijk goed uit, maar ik denk toch dat ik 'm ga vervangen. Wat is een gangbare interval voor een Roomster? Het is er één met een 1.4 V16 motor.
 

EdK

Forumguru
Wel denk niet dat het een 1,4 V16 is !! maar wel de 1,4 16V.... :D

Maar de RoomsteR (RR) was in nederland niet echt populair maar in omringende landen was hij stuk populairder
In Duitsland is hij zelfs als bedrijfswagen op de markt geweest.
Heb er zelf ook een gehad en naar alle tevredenheid tot hij met 90K werd ingeruild op een Yeti
 

appeltjeitje

Nieuw lid
dyslectisch foutje ;).
Ik zat te kijken naar autoverzekeringen en van één maatschappij kreeg ik bericht 'sorry, we verzekeren geen bedrijfswagens', dus ook hier schijnt ie de status van bedrijfswagen te hebben. Enig idee wat een goede km-stand is voor het vervangen van de distributieriem na 138000 km?
 
  • Geweldig
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Dan moet je vragen of hij een nederlandse Roomster als bedrijfswagen kan laten zien ??
Jonge jonge wat een knutsels daar ....
In je onderhoudsboek moet staan wat de periode is voor de distributie
Heb je dat onderhouds boek niet meer of niet meegeleverd dan kun je via SKoda.nl de manuals etc gewoon nog downloaden in NL
 
Bovenaan Onderaan