Even voorstellen

kariim

Lid
Hey!

ik ben Karim, 29 jaar en kom uit de omgeving van Zwolle.

Ik heb een aantal weken geleden een Fabia 1.2 TDI Combi gekocht uit 2011, ik ben de tweede eigenaar en de teller staat nu op 161k.

Deze auto was opgekocht van de verzekering door een autohandelaar uit Veenendaal, de vorige bestuurder/bestuurster had de carterpan stuk gereden en wat motorbeschermplaten ook beschadigd.

ik zag hier een mooie kans in om voor relatief weinig geld een best wel nette auto te rijden, heb daarom ook de keuze gemaakt om de auto te kopen, ik reed zelfs als daily een oerdegelijke starlet maar dat was het toch net niet. en om nou al mn woon werk verkeerd in mn ls400 te gaan rijden word ook een te dure grap.

ik rijd nu al een aantal weekjes in de auto en heb direct groot onderhoud uitgevoerd. de distrubutie riem is vervangen, verse sapjes etc etc. ook heb ik een 17 inch set Boavistas gemonteerd die hem net ff wat sportiever laten ogen.

Mijn kameraad heeft een ibiza 1.2 tdi, dus ik kende het blok het gigantische vermogen en koppel wat ze hebben :)
Daarom dus ook even laten chippen en de EGR laten uitschrijven, rijdt nu stukken beter.

Ik heb me hier aangemeld omdat ik best wel wat vragen heb, ik wil de auto nog wat aanpassen naar wens en hoop dat ik hier mijn antwoorden ga vinden.

bedankt voor 't lezen

Groetjes Karim


kBx5VQZ
 

JeSko

Forumguru
Welkom Karim!

Wel opletten hoor, met het wegschrijven van de EGR en al die troep, ze kunnen het op de apk/keuring zien, is dan onmiddellijke afkeur.
 

Tees

Donateur
Welkom! Idd, volgens mij wordt er per volgende jaar in NL op gelet bij de APK. @JeSko bestaat er ook niet-onmiddelijke afkeur? ;) In Nederland kennen we goedkeur, adviespunten of afkeur (al dan niet na reparatie).
 

JeSko

Forumguru
@Tees

Ja hier in BE kan je onmiddellijk verbod tot verkeer krijgen, mag je er nog met naar de garage of je thuis, volgens de snelste route mogelijk. Of begrijp ik niet goed wat je bedoeld? :D
 

Tees

Donateur
Ah, dat hebben we in NL ook wel, maar dat is iets anders dan APK. En dat geldt hier volgens mij niet voor de EGR, alleen voor een evident gevaarlijk voertuig.
 

kariim

Lid
Netjes hoor! Meteen een andere auto zo he, dikke Fat Five wielen ook!

Doet me een beetje aan jouw oude Faab denken @Kanerr :D
het zijn Audi TT parabool wielen, het was een beetje een gok of ze goed zouden uitkomen in de wielkasten zonder de naaf af te laten draaien, dit gaat zowel voor als achter net goed. moet wel zeggen dat bij inveren soms wel de modderkuipen geraakt worden. maar dat hoort erbij.

heb er zelfs al een trailer met motor achter gehad en dat wil zelfs ook nog (als je een beetje met beleid rijd)
 

JeSko

Forumguru
moet wel zeggen dat bij inveren soms wel de modderkuipen geraakt worden. maar dat hoort erbij.

Ja zo laag ga je dat hebben, was bij mijn oude Superb ook zo, de nieuwe die ik heb ligt niet meer zo laag anders kom ik niet zonder kleerscheuren op de vakantiebestemmingen.
 

Herperduin

Forumguru
Welkom. Vind deze versie Fabia combi normaal gesproken niet echt mooi maar zoals deze erbij staat kijk ik toch met een ander blik naar dit type. Mooi resultaat zo!
 
Bovenaan Onderaan