Even voorstellen

Kees62

Actief lid
Hallo, ik wil m even voorstelen. Zoals de naam doet vermoeden :-) , Kees, brabander geboren in 1962.
Omdat binnenkort mijn leaseauto eruit gaat ben k op zoek naar een goedkoop alternatief enzit te denken aan een citigo. vind het de moiste van de 3 UP-achtigen.
Ik heb nog enkele maanden dus tijd zat om te oriënteren. Zit inmiddels al even te kijken en denk aan:

Citigo vanaf 2017 (nieuwe versie met telefoonhouder op het dashbord)
liefst een blauwe, vind die toch wel de mooiste.
tot een 75K gelopen.
Geen import, wil graag wat historie hebben
reservewiel, vind ik toch een fijn idee om bij me te hebben.
Verder natuurlijk wat zaken zoals airco, cruise controle etc.

Hoop (en verwacht) hier wat dingen te horen die helpen met beoordelen van een tweedehands, hoorde al wat zaken als remschijven, koppeling en versnellingsbak, hoewel dat volgens mij de eerste modellen zijn.

groet Kees
 

Kees62

Actief lid
inmiddels een auto gekocht. Citigo Greentech Ambitionvan 2018, van alles erop en eraan, blij mee.
 

Bijlagen

  • citigo4.jpg
    citigo4.jpg
    67 KB · Weergaven: 42

Kees62

Actief lid
haha inderdaad. ERG donker.
Nu nog even op zoek naar zo'n plank om de koffer wat minder diep te maken, heeft dat nog een bepaalde naam?? en zijn die ergens te koop???
vragen vragen, antwoorden worden op prijs gesteld :-)
 

Kees62

Actief lid
Inmiddels de plank gevonden en erin gezet. Vanavond een via MP gevonden reservewiel en krik erin gelegd.
Dinsdag worden bij VAGtechniek een aantal instellingen via OBD gedaan.

rest nog een trekhaak, dan heb ik hem wel compleet
 

Kees62

Actief lid
inmiddels rijd ik 'm één jaar. geen probleem gehad. onderhoud zelf gedaan (olie en olie- en interieurfilter. Over 13K de grote beurt, wil ik ook zelf doen. Remblokken zie er nog keurig uit , mm of 6. Voorbanden op 50% schat ik.
Nog steeds zuinig, bijna 1 op 24,5, moet je wel je best voor doen. Overigens scheelt het best wel wat in verbruik tussen zomer en winter.
Net even de strip gehaald voor onder de motorkap, die kon er blijkbaar bij een Citigo niet meer vanaf. Hopelijk blijft het nu wat schoner onder de kap.
Zit nog te twijfelen over de trekhaak, kom op 52 kg kogelgewicht, denk ik nog ff over na.
Kortom, een tevreden VAGling rijder !
 

Kees62

Actief lid
Vandaag de eerste APK gehad. Zoals verwacht alles ok, ook na de steekproef
39€ afgerekend en we kunnen weer 2 jaar er tegenaan. Na de vakantie de 60k beurt, die doe ik zelf.

nog steeds blij met de keuze voor de Citigo.
 

Kees62

Actief lid
Zo, de eerste 60000 km beurt gedaan, olie +filter, luchtfilter + bougies. (interieurfilter vorige keer gedaan).
95 euro aan materiaal, anderhalf uur werk en dat was omdat het de eerste keer is, ik stel me voor dat een ervaren monteur bij deze wagentjes nog een stuk sneller is.
Bougies vond ik wel erg versleten, zat behoorlijk ruimte tussen de electrodes. Gelukkig gingen de bougiedoppen er vanzelf af, merkte dat deze ingevet waren van binnen.
Vorige maand is ie gekeurd waarbij de rest ook even bekenen is.
Kortom, ik kan er weer even tegenaan. Nog steeds een blije citigo rijder.
 

Kees62

Actief lid
Zo, weer de 90000 km beurt gedaan. Olie +filter, interieur filter.
Kunnen er weer 15000 tegenaan.
 

Kees62

Actief lid
Nu bij 98500 km de voorbanden vervangen. Nog niet helemaal versleten maar door een oude reparatie die wat begon te lekken en ik het niet de moeite vond dit opnieuw te doen , heb ik ze vervangen. Vond het een mooie kmstand voor de originele banden.
Meteen de remmen ff gecheckt, die zijn nog niet op de helft. Gaat goed.
totaal onkosten (excl aankopen zoals reservewiel en trekhaak) : € 957,64.

hij doet waarvoor ik m gekocht heb: mij goedkoop van A naar B brengen, nog steeds erg tevreden!!
 
Bovenaan Onderaan