Even voorstellen

sh0ck

Lid
Hierbij mijn voorstelrondje,

Ik ben Mark, nog niet in het bezit van een Skoda Octavia.
Aangezien mijn huidige zakelijke auto in 'dec de deur uit gaat ben ik alvast wat aan het orienteren voor een Skoda Octavia Combi.
 

Japanese Power

Donateur
Welkom Mark,

Zoals je merkt zijn sommigen nogal in shock van je avatar. Niets van aantrekken hoor. Da’s de leeftijd van hen. Veel succes anyway met oriënteren!

Johan
 

hemi24

Forumguru
Welkom Mark!

Als je op zoek bent naar dergelijk veiligheidsgordels als op je avatar : die ben ik bij Skoda nog niet in de prijslijsten tegengekomen!?!
 

sh0ck

Lid
Hierbij een update, de Skoda is gearriveerd, ik kom van een Renault Clio Estate 1.5 dci.
De stap naar de Skoda is een flinke vooruitgang.
Het is een (blijkbaar) Deense import Skoda Octavia 1.5tsi 6M Style Business.

Eerste indrukken:
- De navi kaart ontbreekt, maar is reeds besteld via de dealer.
- Schakelen tussen 2-4 cilinder modus gaat zonder haperen, het is amper merkbaar
- bij optrekken vanuit stilstand, heb ik last van het "kangaroo effect", het lijkt alsof de motor bij loslaten koppeling, zelf wat gas geeft, soort van "anti stall" waardoor de overgang naar zelf gas geven niet vloeiend verloopt. het schokt dan wat. Misschien een keer een dealer bezoek inplannen om motormanagement te updaten (ergens gelezen dat er een fix voor was).

Opties:
- Regensensor (die miste ik enorm op mijn clio)
- Adaptive Cruise Control (weet nog niet wat ik er van moet vinden)
- Full led, veel licht s'avonds op de weg
- Ambition Stoelen, zitten vooralsnog prima (nog geen lange ritten gereden)
- Climate control

Ik zit er nog over te denken om de zwarte grilomlijsting zwart te plastidippen, ik kan dan altijd terug naar origineel.
Bijgevoegd, enkele foto's.
 

Bijlagen

  • 01.jpg
    01.jpg
    381,9 KB · Weergaven: 32
  • 02.jpg
    02.jpg
    475,7 KB · Weergaven: 34
  • 03.jpg
    03.jpg
    276,1 KB · Weergaven: 34
  • 04.jpg
    04.jpg
    597,7 KB · Weergaven: 30

sh0ck

Lid
vandaag ff bezig geweest: chromen grill is nu een zwarte grill geworden (motip sprayplast)

33.jpg


34.jpg
 
Bovenaan Onderaan