Even voorstellen

Alonso

Lid
Hallo allen,

Mijn eerste bezoek aan dit forum en ik heb direct een issue :jaja:

Alvast dank voor jullie aandacht.

Het betreft het rechter-achterlicht van mijn Fabia 1.4 Combi uit 2005. Het rechter-achterlicht doet het niet. Ik heb verschillende nieuwe lampjes geprobeerd maar zonder succes. Alle overige verlichting doet het wel goed. Voor zover ik dat kan zien is de bekabeling in orde.

Kan het toch aan een zekering liggen? Het is slechts één lampje wat niet werkt.

Vr groet,
 

Blackokkie2

Forumguru
Er zijn hier genoeg mensen met technisch inzicht, maar dan moet je even zoeken naar het juiste topic en daar de vraag stellen.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom @Alonso Het is handiger als je voor je vraag even een apart topic opent, dan blijft het overzichtelijker. Zoals Peter ook al aangeeft, check ook even of het stadslicht voor aan de rechterkant het wel doet: dat zit namelijk op dezelfde zekering. (kun je ook doen door bij contact uit, de richtingaanwijzer naar rechts te zetten).

Als het stadslicht rechtsvoor het wel doet, kun je proberen om het lampje voor het rechter en linkerachterlicht te verwisselen en kijken wat er dan gebeurt. Als het lampje het in het linkerachterlicht wel goed doet, is het lampje in orde, en anders toch een ander lampje zoeken. Als ik het goed heb, zitten er op het binnenwerk van het achterlicht losse stekkertjes voor de verschillende lampjes en de massa, check even of daar geen stekkertje los zit.
 
Bovenaan Onderaan