Even voorstellen

• Onderwerp starter hans oet twent
  • Startdatum
H

hans oet twent

Even voorstellen;
Hans oet Twent. Enniehow geboren en getogen Tukker en woon er ook nog;) Op een aantal fora actief.
Ik kijk even mee met name op/in het 'Superb 3 Forum'. Wellicht toekomst.....

H

hans oet twent

Welkom hier Hans. Wat is dat voor wiel op je avatarfoto?

Cordoba;
Dat is het 'oude' spaakwiel van mijn MGB GT. Ik heb hem omgebouwd naar 'bold-on' 15" Minilites velgen. Ik rij er veelal niet 'normaal' mee. Hiermee een stabielere wegligging getracht te bereiken wat deels wel gelukt is.

Cordoba

Forumguru
Door de band die er op zit, twijfelde ik tussen old-style spaakvelgen en het wiel van een motor. Die groene spaken zijn in elk geval opvallend.

H

hans oet twent

Door de band die er op zit, twijfelde ik tussen old-style spaakvelgen en het wiel van een motor. Die groene spaken zijn in elk geval opvallend.

De MG is BRG- British Racing Green. Spaakwielen heb ik zo gekocht en komen van een Austin Healey af. 15" 72 spaaks. Normaal heeft de MGB een 14" 60 spaaks wiel.
Wielen zijn niet goed meer, de splines zijn eigenlijk versleten. Ach een beetje rondom de kerk wil bestwel maar er echt mee trappen..... nou ja vake bin ie te bange zeggen we in Twente maar handig is het niet.

H

hans oet twent

FF een 'diepere' update;
Ik rij best veel. Ook veel in B & D. In D houdt het niet op bij 180 begrijpt U :-)? Ik kan tussen een A4 Avant, 320D Touring, een C klasse 220CDI combi en een Superb kiezen. (allemaal basic wel met automaat en wat toeters en bellen er op) De Superb is qua ruimt de grootste. Allen qua rijeigenschappen staat hij niet vooraan..... (viel me eigenlijke tegen)
De C-Klasse spreekt mij qua rijeigenschappen, de trekkracht etc het meeste aan. Maar is een kleine auto. BMW is ook krap en Audi ga ik niet naar kijken. Dus ik zoek de juiste setup om de Superb te configureren en daar proef mee te rijden.... Snap oe?

H

hans oet twent

V90 D4 handgeschakeld gereden. Top maar prijzig. Kanshebber?
A4 Acant en 320 Tourig zijn te klein.
C-klasse 220 CDI mooie auto. Kanshebber!

Binnenkort ga ik rijden met de Superb Combi Sportline 190pk DSG.
De L&K geconfigureerd en de Sportliefhebbers. Style Business is ook skitterend. Beetje opleuken geeft ook bij alle 3 50K plus.
Wie rijdt er met het dynamic onderstel? Auto is dan rustig?

H

hans oet twent

Weinig of geen reply in dit topic.
Enniehow de 190PK DSG gereden. Ik blijf er bij het onderstel is veel te week voor deze auto. Over de weg van Nijkerk naar Zeewolde gereden. Hij bleef maar deinen. Dat ben ik nu echt niet gewend.
Ik vrees toch dat het geen Superb gaat worden. (Tenzij ik geen ander keus heb/krijg)

Bovenaan Onderaan