Even voorstellen!

Bas Jansen

Senior Member
Ten eerste Goeiedag!

Ik zal mij even voor stellen.
Mijn naam is Bas, 30 jaar, werkzaam bij een webwinkel die toners en inkt verkoopt.
Woonachtig in Doorwerth met mijn vrouw en dochter van 1,5

In 2011 heb ik mijn eerste Skoda gekocht, Fabia I uit 2001 met 140 dkm op de teller.
Daarvoor altijd V.W. en Peugeot gereden.

Toen vorig jaar echter de auto van de vrouw niet door de keuring kwam ervoor gekozen haar in de Skoda te laten rijden.
Ik ben toen op zoek gegaan naar een andere auto met iets meer ruimte voor mijzelf.
Ik heb toen een aankoop gedaan waar ik achteraf erg veel spijt van heb gehad, maar die mij toch een jaar van A naar B heeft gebracht namelijk een Seat Cordoba Vario uit 2002.

Maar gelukkig komt daar echter verandering in in de de vorm van een Fabia Combi uit 2001.
De auto kan door mij in de loop van de week opgehaald worden bij de garage.
Ik hoop hier net zoveel plezier van te gaan hebben als dat ik tot op heden heb van de andere Fabia.

Ik zal hier voornamelijk meelezen maar hopelijk ook inhoudelijk een toevoeging te kunnen geven daar waar mogelijk natuurlijk.

Mochten er vragen zijn, dan hoor ik ze graag!

Groet,

Bas

Weessies

Actief lid
Welkom!! Mijn vrouw heeft 12 jaar gereden in een Fabia 1, geweldige auto dat! Nu rijdt ze Fabia 2 Combi, 1.2 63kw. Ook geweldig!

Veel plezier hier. Het is een heel mooi forum!

Bas Jansen

Senior Member
Iedereen bedankt voor het warme welkom!

@Joske , ik zat al op de opmerking te wachten ;)

Ondertussen het forum aardig door aan het spitten.
Kom hier mooie škoda's tegen die met erg veel liefde worden behandeld!

Erg fijn om te zien dat er een duidelijke stuctuur in het forum zit, zoekt en leest erg fijn.
Ook de kennisbaak is erg interessant, daar ik in beide Fabia's op korte termijn waarschijnlijk met de audio aan de gang ga.

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Allereerst welkom Bas, volgens mij het 2e forumlid met 2 keer een Fabia I voor de deur.
Wat de Cordoba betreft, ik neem aan dat dit de 6K2 versie was (1e model, faceliftversie), daar heb je denk ik pech mee gehad. Mijn '96-er Cordoba heeft mij in ruim 11 jaar tijd 2x laten staan: 1x met een kapotte luchtmassameter, en een keer met een overleden accu. De auto is uiteindelijk afgevoerd omdat een slOpel-rijdster dacht dat mijn motorkap een landingsplaats voor slOpels was.:banghead:

Octavia32

Forumguru
Welkom bas van multicopy in het winkelcentrum van doorwerth.

Was eergisteren nog in het winkelcentrum.
Veel plezier met je Fabia

Groetjes vanuit Renkum

Bas Jansen

Senior Member
@Cordoba
Bij mij begon de ellende meteen na thuiskomst toen ik hem had gekocht.
Verkoper vertelde me dat enkel c.v. het niet deed (Vaak een kweste van nieuwe batt. en opnieuw synchroniseren, dus daar zat ik niet mee)
Echter toen ik thuis de deur op slot wilde draaien had ik de complete slot cylinder in mijn hand.
Volgende ochtend stond de radio lekker te spelen, bleek een euvel te zijn voor het type radio en ook niet zomaar op te lossen.

Maar straks mooi 2 Fabia's voor de deur staan.
Een zilver grijze hatchback en een donker blauwe combi :yeehaa:

Bas Jansen

Senior Member
@Octavia32
Nee niet de copyshop in het winkelcentrum hier
Wij zitten in Elst op industrieterein "de Aam" , voorheen zaten we in Arnhem op de Snelliusweg.
Ik weet niet of ik de naam mag noemen hier.

Cordoba

Forumguru
Audio probleem is inderdaad 'standaard' bij het SSS2 systeem, vandaar dat er ook mensen specifiek naar een exemplaar zoeken met een gewone aftermarketradio (of ruimte daarvoor). (SSS2=Seat Sound System 2)
CV is ook niet ongewoon, kan een kapotte handzender zijn, maar ook een kapot pennetje in het bedieningsdeel van het slot is regelmatig de oorzaak. Daar staat tegenover dat een Fabia vaak weer lekkende (achter)portieren heeft, waar Seats vaak een noodvoorraad water in de lampunits hebben.

Bovenaan Onderaan