Even Voorstellen

JOVOS

Senior Member
Hallo Skoda forumleden,

Mijn naam is Joppe en ik ben 40 jaar.
Momenteel ben ik op zoek naar een andere auto en de Skoda Superb heeft al heel lang mijn voorkeur. Veel interessant leesvoer hier op het forum, maar daardoor ben ik nu toch ook wel gaan twijfelen. Ik heb me daarom na enkele gastsessies toch maar eens aangemeld in de hoop dat jullie me kunnen helpen wat knopen te hakken.

rhaak1991

Forumguru
Welkom :D

Ik hoop dat je over de streep gaat wat betreft de superB, er zijn hier genoeg die je het volmondig aan kunnen raden :thumbsup:

kansberg

Forumguru
Welkom! Ik kan ik al je twijfels wegnemen :D Ik heb nog geen dag spijt van de keuze voor de Superb en ben er nog net zo mee in m'n nopjes als dag één! Heel veel r u i m t e, super zuinig en storingsvrij. Bovendien een goede caravantrekker en een heerlijk vervoermiddel waarmee je iedere keer zin krijgt om in één streep door te rijden naar zuid Frankrijk of nog verder gelegen oorden.

Weessies

Actief lid
Wat zijn zo je twijfelpunten bij de Superb? En zou het om het nieuwe of het huidige model gaan?

Ik heb geen ervaring met de Superb, vind vooral de nieuwe wel echt geweldig om te zien!

JOVOS

Senior Member
Dank jullie allen voor dit warme welkom!
Gezellig forum lijkt me zo...

Ik heb m'n eerste topic al geplaatst in de rubriek SuperB II onder de naam "De weg kwijt..."
Daarin zijn mijn twijfels te lezen omtrent mijn eerste aankoop van een Skoda SuperB.

@ Kansberg : Ik geloof je natuurlijk graag, maar ik zie dat jij een diesel hebt. Is het genot met de 1.8 TSI DSG net zo groot?

@ Weessies : Octavia is altijd een optie geweest ook nu nog, gas is me in het verleden goed bevallen in een astra dus daar heb ik geen problemen mee. Mocht de superB afvallen dan is de Octavia dus zeker een goed alternatief.

@ Oco1979 : Prijs...idd. Veel voor weinig. Kwaliteit...daar zit de twijfel dus betreffende de 1.8 TSI DSG. Ruimte...das zeker. Zuinigheid...nou?...wat doet de 1.8 TSI DSG in de praktijk?

Om het overzichtelijk te houden mag bovenstaande ook beantwoord worden in het door mij geopende topic "De weg kwijt"

Nogmaals dank voor jullie welkom en reacties!!!:tegek:

kansberg

Forumguru
@JOVOS : Als ik nu terugkijk had ik destijds beter een 1.8 TSI DSG gehad, ben 3 maanden geleden 'geswitcht' van werk en ga nu op de fiets, het is 1200 meter fietsen. Maar omdat er destijds geen sprake van was, heb ik (weer) een diesel gekozen.
Nu inruilen op een benzinevariant is kostbaar en eigenlijk wil ik hem niet kwijt...het is een erg fijne auto. Nu rijd mijn vrouw er drie dagen per week mee naar haar werk en gebruiken wij de Superb voor langere afstanden, zo komen we dan toch nog op zo'n 11.000 kilometer per jaar :bloos:
Daarnaast hebben we nog een Peugeot 107 die door deze omstandigheden nu vrijwel stilstaat, maar die heeft minimale kosten per maand dus houden we er lekker bij. Altijd handig.

Reken er maar op dat het super rijdt, zo'n 1.8 TSI DSG! De 1.6 TDI is niet i.c.m. DSG geleverd in de SII, anders had daar zeker mijn zinnen op gezet destijds.

Bovenaan Onderaan