Even voorstellen

grijmans

Nieuw lid
Ik Ben Harry ik heb pas ook een SKODA FABIA COMBI 74 KW elegance van 2001 gekocht
rijdt echt heel goed , erg tevreden mee
nu gaan sinds eergisteren een twee tal controlelampjes branden de EPS maar gaat weer uit als ik de wagen op nieuw start , en het lampje elektonische motorregeling bijft aan nu twee dagen al maar net even weg geweest met hem en nu is het lampje ook uit ,ik denk zelf wel dat het door de kou komt zodoende ik wat info was aan het zoeken kwam ik op deze super mooie site terecht
nu ik dit met die lampjes heb gehad zou ik toch graag de storingen zelf willen kunnen uitlezen mischien kan mij iemand een advies geven welke vag-com kabel of vag handscanner ik het beste kan aanschafen voor dit te kunnen doen.

Gr.
Harry

Cordoba

Forumguru
Welkom hier Harry. Voor de Vagcom, is het een beetje afhankelijk wat je ermee wil: voor gewoon uitlezen van foutcodes is een simpele handscanner van een aantal tientjes voldoende. Als je voor een Vagcomkabel, moet je bedenken of je alleen deze auto wil uitlezen/instellen of in de toekomst ook nieuwere Skoda's, Seats, VW's of Audi's aan wil kunnen. (niet ieder type kabel is voor iedere generatie VAG-auto geschikt). Daarnaast moet je je ervan bewust zijn, dat er goedkope imitatiekabels op de markt zijn, die regelmatig na één keer gebruik geblokkeerd worden, door de maker van de originele soft-ware (Ross Tech).

De beste site om daar het een ander over te leren is de site van Gerrit Speek: dat is een naam op Vagcomgebied (Website van Gerrit Speek)

Cordoba

Forumguru
Harry, ik zie een bekende (dure) foutcodes staan, die van de V68 en V154: ik heb ze een maand of 4 terug ook gehad, en dit betekende helaas de stelmotoren voor kachelverwarming(V68) en de recirculatieklep(V154) vervangen.

Foutcode 01271 (V68): heeft vooral als verschijnsel dat de kachel niet reageert op het bedieningspaneel, meestal wordt je de auto uitgestookt doordat de kachel veel te ver open gaat.
(zelfs in oktober/november was het alleen uit te houden door de airco in te schakelen of de ramen open). Af en toe pakt de bediening, en gaat ie naar normale waarden, maar ook als je er niet aankomt kan het de volgende rit gewoon weer bloedheet zijn.

Foutcode 01596 (V154): recirculatieklep werkt (soms) niet goed, dit merkte ik doordat soms de klep bij indrukken van de knop niet reageerde (symbooltje is dan ook niet verlicht, als ie niet 'pakt')

Vooral de verwarmingsklep is een tijdrovende klus: alleen voor het uitbouwen zo'n 2,5 uur en bijna dezelfde tijd om alles weer in te bouwen. Ik heb het bij jou in de buurt (Vagtechniek in Nuenen) laten doen: die zijn stukken goedkoper dan de dealer en leveren goed werk (in mijn ervaring stukken beter dan de dealer).

Overigens ook de foutcodes kun je opzoeken op de site van Gerrit Speek, en ik geloof dat Vagtechniek daar ook sponsor is.

grijmans

Nieuw lid
Bedank voor je tips, nu je het zeg mijn verwarming werkt inderdaat niet zo goed of het is bloed heet of koud maar de lampjes zijn nu uit, nu is weer een ander lampje aan van de stuurbekrachtiging en die doet het ook niet, zwaar sturen dus ,ik wacht de kou even af ,en dan kijk ik wat er eigelijk allemaal aan de hand is.

Bovenaan Onderaan