Even voorstellen Tom078

Tom078

Lid
Hallo allen,

Mijn naam is Tom (verassend:deuk:) uit Dordrecht (net zo vaak in Breda bij de vrouw) en ben 29 jaar.
Sinds afgelopen weekend eigenaar geworden van een Octavia station uit 2013.
Hiervoor heb ik gereden:
- Opel Corsa C 1.2
- VW Golf 1.9 TDI
- BMW 118 I
- Mazda 1.6 I Sport
- Audi A3 1.4 TFSI volledig S-Line
- Mercedes C280 Avantgarde AMG uitgevoerd
en nu dus de Skoda Station !

Een geïmporteerde, maar naar mijn mening motorisch goede auto.

Kwa schoonheid heb ik mij wel een beetje vergist, er moet veel gebeuren.
Zo heeft iemand de motorkap 1.000 keer aangestipt met de verkeerde kleur :sterretjes:.
- De linker A styl zit nog los.
- Een behoorlijke deuk in het linker portier.
- Het vuil krijg ik er niet meer uit ( dus word professioneel laten poetsen ).
- En de krasstraat heeft zichzelf weer eens bewezen.
- Stadslicht (witte lijntje) blijft aangeven dat hij defect is, terwijl hij keurig brand.
- De Laneassist wilt mij van kant maken (stuurt juist tegen als ik in het midden probeer te rijden).

Allemaal dingen die niet van levensbelang zijn, maar wel leuk beetje bij beetje te fatsoeneren.
Waar ik na een weekend wel van moet huilen zijn de spiegels. Deze klappen niet uit wanneer het moet, klappen niet in wanneer dat moet en verstellen zichzelf:arghh:
Ook geen ramp, wel erg vervelend als je van huis weg wilt.

Dus binnenkort voor het ledje en de spiegels maar eens laten uitlezen.

Verder ben ik nu al SUPER tevreden, ondanks bovenstaande punten vraag ik mij af, waarom ik deze keuze niet eerder gemaakt heb !
Hij rijd en stuurt heerlijk. Met zijn 1.6 en automaat ben je vlot genoeg (niet zoals de Mercedes, maar wat verwacht je) en de bediening van de boordcomputer en zeer uitgebreide navigatie zijn uitstekend te noemen!

Ik hoop hier heel veel van jullie te mogen leren.
Ik hoop ook dat dit gewoon een erg gezellige groep is, waar enkel positiviteit welkom is !

Hopelijk zitten er in de toekomst meetings aan te komen, lijkt me leuk iedereen te leren kennen.

Tips en Tops zijn van harte welkom !!!!!




Mijn profielfoto is de Skoda, ik krijg hem hier nog niet onder geplakt :banghead:
 
Laatst bewerkt:

Tom078

Lid
Welkom Tom. Dacht even dat je je nu al wilde laten cremeren ;)

In verband met de station keuze of de Lane Assist?
De station is voor de hondjes (Husky) en de trekhaak natuurlijk !
Die Lane Assist twijfel ik nog of die me echt van kant wil maken, of dat ze even wilde laten weten wie de baas is :bloemen:
 

Antera

Donateur
Van harte welkom

Als je hiermee klachten hebt: - De Laneassist wilt mij van kant maken (stuurt juist tegen als ik in het midden probeer te rijden).

Ga even in je menu -> bestuurdhulpsystemen en vink bij lane assist de adaptieve rijstrook geleiding uit. Nu gaat de auto eerst de lijnen opzoeken voor hij corrigeert
 

Tom078

Lid
Dankje, ik had hem al wel uitgeschakeld via de boordcomputer, maar wist niet dat hij Zichzelf zo ook reset.
Dat gaan we morgen eens uitproberen!
 

Duijzer

Donateur
Welkom! Voor die spiegels uitlezen en goed programmeren (en nog veel meer leuke tweaks) kun je een keer bij @Antera langs rijden als je toch in Breda bent.
 

Tom078

Lid
Klinkt goed! Komt hij/zij uit de randstad dat je weet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Nou hij zit er niet hoor !! Hij staat er altijd onder of voor een wagen van bv één van de leden hier !
 
Bovenaan Onderaan