Even voorstellen - toekomstige Fabia II combi rijder

  • Onderwerp starter Deleted member 33974
  • Startdatum
D

Deleted member 33974

Dag allemaal,


Na jarenlang een Opel Corsa te hebben gereden wil ik nu wat ruimer gaan rijden en dat gaat een Skoda Fabia II combi worden. Waarom een Skoda? Nou, wel hierom: 'Wie slim is, rijdt Skoda' ;)

De Fabia II lijkt mij een geweldige prijs\kwaliteit hebben. Mijn budget is ongeveer €5K en ik zoek een model met een motor die weinig tot geen aandachtspunten heeft. Op dit moment denk ik aan een 1.4 of 1.6 en zal ik daar op dit forum meer info naar zoeken. De TSI motoren werden mij afgeraden door een kennis van een kennis, maar wellicht klopt zijn mening helemaal niet. Ik ga er hopelijk achterkomen.

Daarnaast lees ik graag over mijn toekomstige auto en wat de aandachtspunten zijn. Wel zo handig om het te weten voorafgaand aan de aankoop.

Mocht je na het lezen van mijn bericht me verder kunnen helpen met linkjes naar forum topics die interessant voor mij kunnen zijn, dan houd ik me aanbevolen :)

Ik verwacht de komende dagen veel te lezen en kennis op te doen op dit forum. Wellicht stel ik een aantal vragen om me op gang te helpen. Hopelijk kan ik in de toekomst zo anderen helpen met het delen van mijn ervaringen.

Groetjes,

Henk
 
D

Deleted member 33974

Thanks allemaal!

Hopelijk rijd ik binnenkort in een nieuwe (andere) auto. Volgens de video van Autoweek over de Fabia als occasion, is de 1.6 motor de beste keuze. We zullen zien wat mijn zoektocht hier gaat brengen.
 
D

Deleted member 33974

@Splinter @henksplinter Als je jarenlang in een Corsa gereden hebt, kun je niet heel lang in die Fabia I gereden hebben waarvoor je in 2015 een interieur zocht, en tips voor bekledingsreiniging kreeg.
Twee accounts hebben is niet toegestaan, dus kies er eentje, en laat @Pasqual snel weten met welke je verder wilt gaan.
Hij kan ze samenvoegen, ik als moderator alleen (definitief) sluiten.

Hey @Peter-036 ,

Dat interieur was voor de Fabia van mijn ouders. Nu ga ik er ook een aanschaffen, maar dan een nieuwer type. Goed dat je me herinnert aan het hebben van 2 accounts. Ik was het helemaal vergeten dat ik al een account had :) Het is ook alweer een hele tijd geleden. De tijd gaat hard ;)

Ik heb destijds geen ander interieur genomen, maar de bekleding zelf gereinigd en met een geweldig resultaat. Ik heb de bekledingreiniger nog steeds, dus als jij of iemand in regio Leiden woont en een vies interieur heeft mag 'm wel van me lenen.

@Pasqual Zou je mijn oude account @henksplinter willen sluiten?
 
Bovenaan Onderaan