Even voorstellen; Sparkie

Sparkie

Forumguru
Het lijkt op prijs gesteld te worden. Daarom stel ook ik me hier even voor:
IRL heet ik Richard, 48 jaren jong en werkzaam in de IT branche bij een van de grote banken van NL. Ik ben getrouwd en woon samen met mijn vrouw en twee kinderen in een dorpje van het Groene Hart.

In maart mag ik een nieuwe leaser uitzoeken. Na oriëntatie wordt het voor 95% een Octavia Combi 1.6 TDI Elegance Greentech. Ik wil een grote auto en de MPV (Citroën Grand C4 Picasso) die ik nu nog met veel plezier berijd is niet meer te betalen. Het enige twistpunt is of ik de Businessline zal nemen of de gewone, en dan een Pioneer Avic via de LM erin laat zetten.

Skodadude

Actief lid
Welkom op dit gezellige forum.
Ik denk dat je qua bagageruimte er niet op achteruit zal gaan, misschien wat krapper op de achterbank, maar 2 kids hebben nog alle ruimte.
Wat de motor betreft, ik heb net de eerste 2500km gereden en ben zeer tevreden, zeker ten aanzien van de oude 1,9TDi motor, merk ik eigenlijk geen verschil.

CharlesTucker

Forumguru
Ik ben van de zomer overgestapt van een MPV (Zafira) naar een O2C Elegance Greentech, en geen spijt van. Wat betreft de ruimte, over de achterbank hoor ik geen geklaag, ik heb ook twee kinderen en die zitten prima. De bagageruimte is iets volgens de specs iets kleiner dan die van de Zafira (die redelijk vergelijkbaar is met jouw C4??), maar daar heb ik bij het inpakken voor de vakantie niets van gemerkt, hij leek wel groter. Wat betreft de businessline, volgens diverse andere berichten op dit forum is de Columbus die daarin zit nogal populair onder het dievengilde, wat voor de nodoge ellende kan zorgen. De motor, ik sluit me na 12000 km volledig aan bij Skodadude hieronder, prima ding, zowel in de stad als op de snelweg. Lekker zuinig bij rustig rijden (boven de 120/130 loopt het wel snel op), dus weinig tanken, ik rijd eigenlijk altijd meer dan 1000km op een tank, ga tanken als het waarschuwingslampje aangaat, dan zit er nog altijd zo'n 7 liter in.

Bovenaan Onderaan