Even voorstellen: Octavia RS

Goedemorgen,

Inmiddels alweer bijna 1 jaar in het bezit van mijn Octavia Combi, dus dacht dat dit wel een goed voorstelmoment is. : )

Mijn naam is Garmt en ik woon in Utrecht.

Korte achtergrond:
Ik ben bijna een jaar bezig geweest om een geschikte opvolger voor mijn Alfa 159 3.2 TI te vinden, die ik ruim 4,5 jaar in bezit heb gehad. Van alles is de revu gepasseerd, maar steeds kwam de Octavia RS terug.
Uiteindelijk in juni 2019 een proefrit gaan maken bij een RS die te koop stond bij Pouw in Apeldoorn. En eigenlijk was ik gelijk verkocht. De ruimte natuurlijk maar ook de prestaties. De auto voelt veel vlotter dan ik aanvankelijk had verwacht.

Dit is mijn eerste Skoda, sterker, dit is mijn eerste VAG-groep aankoop. Ik heb van alles gereden. Ben niet echt merktrouw.

Heb bewust gekozen voor het facelift model. Ik weet dat de meningen sterk verdeeld zijn over het nieuwe front. Persoonlijk vind ik de voorkant er moderner uitzien dan het pre-facelift front.
Maar ik weet dat veel van jullie het niet met mij eens zullen zijn ;)

Ik heb inmiddels een kleine 20.000 km met de auto gereden en ben nog steeds positief, op één ding na:
Het geluid uit de speakers (deze auto heeft een standaard set, helaas niet het Canton systeem)
Het staat nog steeds op de planning om dit te upgraden. Goede suggesties of tips zijn aanbevolen!

En sinds gisteren zit er een kleine barst in mijn grille, waarschijnlijk door steenslag. Ik zal hier in een apart topic nog even op terug komen.

En hieronder wat foto's bijgesloten die ik maakte op de dag van de aankoop.

Fijne zonnige pinksterdag!

skoda_1.png
skoda_2.png
skoda_3.png
 

Antera

Donateur
Van harte welkom. sommige dingen kunnen je niet voorbij lopen:-). Heel veel plezier met de RS
 
Bovenaan Onderaan