Even voorstellen; geen Skoda in bezit, maar wel een Skoda monteur...

Hallo allemaal,
Ik ben Marco, 24 jaar jong, en ik kom uit Rotterdam.
Ik heb een VW Golf in bezit, waarmee ik mij toch even voor wil stellen. Weer eens wat anders toch! Als Skoda-monteur mag dat vast wel :xyxthumbs:
Hier onder wat dingetjes over m'n grote trots:

ab4275.jpg

Veranderd / zelf gemonteerd:
-Donkere GTI 25 Jahre Jubileum Editie koplampen
-Kamei grill (misschien binnenkort een originele grill met zwart VW logo)
-Luxe kentekenplaten
-Smoke zij-knipperlichten
-18" RS6 wielen (225/40R18)

Golf3.jpg
Standaard:
-Elektrisch / leder pakket
-Blauw/zwarte bekleding met blauwe stiksels

Zelf in-/ aangebouwd:
-Alarm klasse 3
-Bora luchtroosters (met verlichting)
-W8 binnenverlichting
-MFD radio/navi
-Parrot carkit in de asbak
-Instrumentenpaneel met Full-Fis MFA. Dit was de aardig lastigste klus, want er zat origineel geen digitaal display tussen de toerenteller en de snelheidsmeter. Ik heb er een nieuw instrumentenpaneel met verbruiksweergave etc. met een nieuwe ruitenwisserhendel ingezet, en verbonden met het motorregelapparaat. En het werkt! Er was geen handleiding van, dus ik heb van te voren maar gegokt of het ging werken. En na een hoop meten en uitzoeken is het dan toch gelukt!

Golf2.jpg
Recent (afgelopen 3 jaar) zelf een hoop vervangen, o.a. motortoerentalsensor, thermostaat, klepdekselpakking, lambdasonde, oliepijlstokhouder, katalysator, distributie, carterontluchtingsslangen, beide motorsteunen (rubbers hadden speling), nieuwe buitenste homokineten, achterasrubbers, dynamo revisie, airco lekkage/ onderhoud (nieuwe filter/droger met nieuwe koudemiddel), versnellingsbaklagers van de prise-as (en ook gelijk de synchromeshringen 1+2+5 e alle bak-keerringen vervangen + natuurlijk de olie)
En natuurlijk het reguliere onderhoud (olie+filter, bougies, etc)

20tl7yp.jpg

Audiosysteem: 1x 500W RMS versterker voor de 8 speakers in het interieur, 1x 1500W monoblock versterker voor de subwoofer (1Kw RMS) met een 2,5 Fahrad condensator en een speciale AGM accu in de motorruimte. Klinkt bijna net zo helder als een B&O systeem van een Audi.

Maarten

Forumguru
Welkom en veel plezier hier op het forum.
Ik hoop dat we hier veel plezier van je kennis kunnen en mogen hebben!

Waar werk je?

Hier nog wat afbeeldingen van mijn versnellingsbakrevisie. Deze heb ik samen met een collega die dit al vaker gedaan heeft uitgevoerd.
IMAG0139.jpg IMAG0144.jpg
Het defecte lager dat een zingend geluid maakte, dat hoger werd naar mate de snelheid hoger werd. De foto's mogen duidelijk zijn.

IMAG0133.jpg
Het nieuwe lager met de synchromeshringen 1 + 2

IMAG0160.jpg
En alles staat weer op het punt om gemonteerd te worden.
IMAG0163.jpg

Ik vond het toch leuk om deze foto's even te posten, omdat dit toch wel een aardig ingrijpende reparatie was!

Dank je!

Als ik onduidelijkheden of technische problemen tegenkom op het forum, zal ik zeker meedenken aan oplossingen daar van!

Ik werk bij VePreda in Spijkenisse.
Ik had vandaag nog de eer om de auto van Hetzer van dit forum van een werkplaatsactie te voorzien.

MarcoO2

Forumguru
Welkom naamgenoot! Met je technische kennis zit 't wel goed zo te zien!

En heb je Hetzer's trots een beetje heel gehouden? ;)

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Je hebt dus al kennis gemaakt met onze mod.

Hallo Marco! Haha ja hoor, zo'n nette auto als dit van Hetzer, in een volkomen nieuwstaat, daar laat ik nog geen vingerafdruk op achter! Ik vind het namelijk leuk om te zien dat mensen om hun auto geven. Helaas zie ik dat het bij 95% wel anders is. Vooral lease-rijders. Zo had ik een keer een klant, die naar binnen kwam lopen met de woorden; Waar is dat wrak van mij?

En natuurlijk bedankt voor het warme welkom. Ook nog leuk om te vermelden: bezoek ook eens mijn website (autotechniek) als je tijd hebt;
MARCOVW.nl
Ik ben gek op autotechniek, en op computers (o.a. websites maken), dus wat is er dan mooier dan een autotechnische website?! ;)

turboturbo

Forumguru
Goed idee die site!

Mijn Fabia komt ook bij (studio) :cool: VePreda vandaan. Ik heb 'm particulier gekocht van een Spijkenissenaar (?) vorig jaar.

Bedankt voor de reacties!
Er zitten héél wat uurtjes werk in de site. Daarom is het altijd leuk als ik daar een positieve feedback van krijg. Maar opbouwende kritiek is ook altijd welkom als er iets in jullie ogen niet klopt. Tenslotte zijn hier alleen maar autoliefhebbers ;)

Als je auto bij Vepreda vandaan komt, kun je eens in het serviceboekje (of stickertje aan de zijkant van het dashboard) kijken, als daar MVW vermeld staat (wat ik altijd doe bij onderhoudsbeurten), dan heb ik dus je auto behandeld :xyxthumbs:

Hetzer

Forumguru
Mooie Golf Marco en dito website, nog veel lees en post plezier op het forum.
En ik zou zeker de orginele gril met zwart logo, gaan plaatsen op je Golf!!!!!!!!!

P.S Nog bedankt voor je prive mailtjes !!!!!!!!!!!!!!

turboturbo

Forumguru
Als je auto bij Vepreda vandaan komt, kun je eens in het serviceboekje (of stickertje aan de zijkant van het dashboard) kijken, als daar MVW vermeld staat (wat ik altijd doe bij onderhoudsbeurten), dan heb ik dus je auto behandeld :xyxthumbs:
In het hele service boekje kon ik maar één krabbel vinden.... is dat jouw krabbel? Of moet ik ergens anders kijken?
(er lijkt MVW te staan met een beetje fantasie..)

Het stickertje aan de zijkant van het dashboard (kaartje eigenlijk) wordt telkens vervangen, dus daar valt geen sporenonderzoek meer te doen.... :smirk:

IMG_2473.jpg

Ridley

Forumguru
Is een krabbel uit 2004, gezien de leeftijd zou hij destijds 16 zijn geweest en acht ik de kans zeer klein :smirk:

@ SweetRevenge: Heel leuk om te horen! Bedankt!
@ Hetzer: Dank je, en ik heb het zelfde idee al een tijdje! Ik heb de originele grill nog liggen, zelfs met een zwart VW embleem. Alleen, deze is mat-zwart, en wil ik ook in de parelmoerzwarte kleur meegespoten hebben! Dus dat staat nog op de planning! (Bij de rest) ;)

@ Turboturbo: Dit is niet mijn krabbel. Ik schrijf MVW met een soort hanenpoten handschrift, dus dat zou je zo herkennen ;)

@ Ridley: Goed gedacht, maar in 2005 ben ik begonnen als leerlingmonteur bij V.P. op mijn 17e, dus het scheelt niet vee hoor! haha

Bovenaan Onderaan