Even netjes voorstellen

keesd

Lid
Goedenavond.

Ik wil me even voorstellen, want sinds een paar dagen heb ik een account op dit mooie forum.
Mijn naam is Kees en ik rij sinds het behalen van mijn rijbewijs, op 1 uitzondering na, auto's uit het VAG consortium.
In 1990 kocht ik mijn eerste auto, een Golf 1 1.3 Sprinter van 1979. Deze werd 2 jaar later opgevolgd door een Jetta 1 1.6 turbodiesel (JR) met intercooler :D. Na een total loss (schrikreactie bij overstekende kat), volgde een Fiat Tempra 2.0ie :banghead:; een redelijk potente auto met meerdere mankementen (kapotte synchromesh ring en niet veel later een kokende zekering kast). Na een half jaar de motor van de Jetta maar overgezet in een Golf 1 van 1983 en daarmee gestuurd tot oktober 2000. Toen sloeg het nootlot voor het dieseltje toe. Een verloren wielkeg van een vrachtwagen verscheen, vanonder de achterbumper van mijn voorganger, op de snelweg :nailbiting:. Met 90 km/u nam de dappere golf deze hobbel en daarmee meteen zijn laatste (gat in carter, bodemplaat en dieseltank).
Het werd tijd voor een Nieuwe auto. Skoda timmerde al een tijdje hard aan de weg en het werd met het oog op een mogelijk gezin een Fabia 1.4 Combi met comfort pakket. Deze auto heeft zonder grote problemen in bijna 10 jaar ruim 140.000 km prima gereden. Echter begaf de koppakking het en werd het tijd voor een ander. Ondertussen ook nog een 2 jaar een 1.6D Felicia Pick-up gehad, als tweede auto voor de nodige woon-werk kilometers.
De huidige Fabia is gekocht als een jonge tweedehands van 1,5 jaar oud met even ruim 12.000 km op de teller. Het is een Fabia 2 met 1.4 16V van 63kW / 85pk van feb. 2010 met dakrails, trekhaak, rondom elektrische ramen, AC, cruise control, projector koplampen, mistlampen, lichtmetalen velgen met 195/55/15 banden en voor de winter 185/60/14 op staal. Ondertussen zijn we alweer 2.5 jaar en 43.000 blije kilometers verder.
Het forum volg ik al meerdere jaren en het forum heeft zo al eens een vakantie gered ;).

Kees
 

CDK

Forumguru
Van harte welkom Kees! Veel plezier met de Fabia! Leuk om te horen dat dit forum al eens je vakantie gered heeft :)
 

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom Kees, overigens grappig om te zien dat je 10 jaar later aan de auto begon dan ikzelf, maar wel hetzelfde model (ik begon in '80 met een Golf D uit '79 van slechts 14 maanden oud, maar wel 98.000 op de teller).

Overigens je avatar is volgens mij geen VAG-product en óók niet de Tempra die je als uitstapje hebt gehad.
 

keesd

Lid
... Leuk om te horen dat dit forum al eens je vakantie gered heeft :)

Ja, op zondagochtend om 6.00 uur 's ochtends, reeds 400m op pad... het rode oliedruk lampje :mad:.
Voorzichtig huiswaarts gekeerd. Uitgebreid aan het zoeken geweest op internet en hier op het forum de oplossing gevonden... Is de schakelaar aan de buitenkant vochtig? Dan is ie stuk. Kap open stekker van de schakelaar getrokken en inderdaad, olie. Via mijn oude werkgever (APCO automaterialen) om 11 uur een nieuwe schakelaar gekocht en alsnog om 12.00 uur op pad :dankje:.
Leve het forum :D. Anders had de vakantie toch een paar dagen later begonnen.
 

keesd

Lid
...Overigens je avatar is volgens mij geen VAG-product en óók niet de Tempra die je als uitstapje hebt gehad.

Klopt, maar voor ons wel het vervoer bij uitstek voor de ultieme vorm van vakantie.
Voor de bush van zuidelijk Afrika produceert het VAG concern eigenlijk geen geschikt product. Alhoewel vroeger de Taro en nu Amarok wel een beetje in de buurt komen. Maar zij halen het niet bij bijvoorbeeld een Landcruiser 78 Troopy of een Defender 110 / 130.
 
Bovenaan Onderaan