DM’s zijn rode Octavia 3 Combi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat in het schroefdraad is vet, geen roest, die andere sensor had ik schoongemaakt, deze nog niet. En onder de rand? Ik zie er niks aan? Bedoel je die blauwige ring? Dat is naar mijn idee gewoon verkleuring van het staal door de warmte. Net als dat een nieuwe uitlaatbocht mooi blauw kleurt. Spul is volgens mij ook RVS en geen staal...

@VAG-man ; nop ;)
 
Zo. Vandaag beide sensoren gewisseld. Meteen maar alvast de wintersloffen onder de auto gelegd. Dan sta ik volgende maand (als het dan tenminste "winter" gaat worden) niet in de kou te kleumen.

Beide sensoren dus gewisseld, foutcode gewist, ruim een uur gereden maar nog niet alle test cycli waren voltooid, maar tot nu toe ziet het er goed uit.

Van de oude sensoren nog even van elke kant een foto gemaakt.
Die zien er niet zo netjes uit als wat er nu in zit. Op de laatste is echt te zien dat er een montage vet overheen is gelopen. Wellicht dat dat ook de oorzaak is geweest van het defect van nu. Toen ik bij de garage was (niet de dealer) waar ik de brug had gehuurd wilde de sensor er niet in, draad was in het begin een beetje zo-zo, dus hij smeerde er vet aan en draaide hem er toen wel met gemak in. Wellicht is dat het geweest. Geen idee. Maar die grijze tjap die erop zit zal vast geen goed gedaan hebben.

Heb nu evengoed de sensoren met een anti-invreet gemonteerd, maar heullllll weinig in het schroefdraad. Womi; 1200 graden bestendig.

We gaan het mee maken. Hopelijk kan het hoofdstuk nu dicht.

Plaatjes ter vermaak:
Nieuwe sensor voor de cat:
IMG_0212.JPEG

Nieuwe sensor na de cat: IMG_0213.JPEG


Geen foutcodes meer!

En zo ziet dus de sensor er nu uit die voor de cat zat.
Je kunt zien dat er (in dit geval) kopervet omlaag is gelopen.
Dit is dus de bewuse sensor die echt kaduuk was, de sensor na de catalysator.
Ook helemaal onder een grijzig vet. Deze ligt inmiddels bij de vuilnis..
 

Bijlagen

  • IMG_0218.JPEG
    IMG_0218.JPEG
    255,8 KB · Weergaven: 401
  • IMG_0217.PNG
    IMG_0217.PNG
    119,3 KB · Weergaven: 403
  • IMG_0219.PNG
    IMG_0219.PNG
    57,6 KB · Weergaven: 401
  • IMG_0220.PNG
    IMG_0220.PNG
    130,5 KB · Weergaven: 393
  • IMG_0224.JPEG
    IMG_0224.JPEG
    329,1 KB · Weergaven: 391
  • IMG_0223.JPEG
    IMG_0223.JPEG
    292,9 KB · Weergaven: 392
  • IMG_0221.PNG
    IMG_0221.PNG
    142,7 KB · Weergaven: 394
  • IMG_0225.JPEG
    IMG_0225.JPEG
    299,5 KB · Weergaven: 395
  • IMG_0226.JPEG
    IMG_0226.JPEG
    342,2 KB · Weergaven: 410
Laatst bewerkt:

BigCheese

Forumguru
Hmm dan zou ik de gast die de boel in het vet heeft gezet hier wel even op aanspreken, want hij heeft ze daarmee vakkundig om zeep geholpen...

Ik wacht zelf nog even met de winterslofjes tot het wat kouder wordt.

*Edit* hmm toch maar de wielen gewisseld voor twee auto's, het was prachtig weer en ik doe het buiten :cool:
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Er is wel een verschil tussen een beetje vet (of t nou nieuw erop zit of niet) en dit...al die groene aanslag is kopervet geweest...
Sowieso ben ik meer fan van keramisch vet dan van kopervet, maar tis wel iets duurder vaak.
 
Nee op de eerste sensor is kopervet, dat goudbruine, dat is op mijn conto, net ff wat te veel zo bleek. Maar op de tweede dus die na de cat is geen kopervet geweest want het was een grijs vet wat ie erop deed. En dat was zo blijkt wat aan de royale kant.
 

gehaktbal

Forumguru
bijna 2 jaar verder. Maar voor zo'n lang lopend interessant topic misschien goed om te weten. Is de foutcode nu dus weggebleven? :D
 
Voor de kenners en andere die mee lezen.
Even een vraag.

Omwillde de koppeling in de DSG bak te besparen rijd ik vaak parkeergarages uit (dus helling omhoog) handmatig in 1 zodat ik niet per abuis in 2 slippend omhoog rijd.

En tijdens het omhoog rijden (volgende keer even filmpje maken buiten de auto, want de dashcam pikt het niet op) hoor ik een ratelend/klapperend geluid. Wat kan dit zijn? Of is dit gewoon de koppeling of het vliegwel war ik hoor werken. Ik ga daar ook wel langzaam omhoog.




Dan vraag 2.
Ik wat kleine lakproblemen met het dak op de O3.

In de rand, zie foto, zitten allemaal dit soort kleine barstjes in de lak. Bij de vooruit zaten 2 flinke plekken.
Omdat ik ook wat parkeerschade had (iemand tegen mn deur aan gezeten) was ik bij de schadehersteller.
Die melde mij "ja, dat is de kit rand. Dat hebben ze allemaal op den duur" Dat werkt, krimpt, uitzetten etc, en op den duur barst de lak gewoon open. Bij de voorruit heeft hij het netjes gemaakt. Maar dit zou toch niet mogen?
Iemand op carclean verwees op 10 jaar carrosserie garantie.. ? Wellicht dat dit daar wel onder zou vallen. Geen idee.
Dus ook hier vraag aan de kenners.

Die barstjes zitten dus allemaal, aan beide kanten van de auto, in die gegroefde rand net naast de dakdragers.
 

Bijlagen

  • IMG_4940.jpg
    IMG_4940.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 65
  • IMG_4977.JPEG
    IMG_4977.JPEG
    628,6 KB · Weergaven: 61
  • IMG_4978.JPEG
    IMG_4978.JPEG
    395,6 KB · Weergaven: 56
  • IMG_4979.JPEG
    IMG_4979.JPEG
    337,9 KB · Weergaven: 59
  • IMG_4981.JPEG
    IMG_4981.JPEG
    250,5 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:

Thijs4motion

Forumguru
als je tijdens het tijdens het rijden hoort dan is het niet je vliegwiel, deze staat dan nl onder spanning.
je hoort je vliegwiel in zijn P en in zijn N
 

Ligflits

Senior Member
Voor vraag 2: carrosserie garantie gaat over doorroesten van binnenuit. Daar heb je niks aan in dit geval. Die barstjes had ik idd ook bij mijn vorige Skoda.
 

PizzaPieter

Forumguru
@Ligflits : de kit zit óók binnenin, he.

Mogelijk zijn de barstjes op de kitlaag de eerste visuele kenmerken, maar zit er onder de kitlaag al roest. Zeg niet dát t zo is, maar dat het zo zou kúnnen zijn.
 
Vandaag wilde ik op advies van de wittebrug dealer de bak even opniew laten adapteren. Hij schakelT soms wat bonking. Volgens OBD11 zou ik geluiden uit de bak moeten horen als hij door de versnellingen gaat maar ik hoor niets?
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Waarom zou de bak door alle versnellingen heen moeten..?
Er zijn maar twee koppeling die tegen de actuele slijtage moeten worden afgesteld…
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan