EuroNCAP beloont Skoda Citigo met 5 sterren

Topic in 'Citigo' gestart door Fabia, 27-11-2011.

Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.
  1. Fabia

    Fabia † In Memoriam

    [TABLE]
    [TR]
    [TD="colspan: 2"]De Škoda Citigo is bekroond met de hoogst mogelijke score van vijf sterren door het European New Car Assessment Programme (Euro NCAP). Euro NCAP roemt vooral het totale pakket dat de Citigo biedt, inclusief bescherming van de inzittenden, bescherming van kinderen, veiligheid voor voetgangers en aanwezigheid van diverse veiligheids-systemen.
    [/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD]De Citigo deed het bijzonder goed in de bescherming van de passagiers. De botsveiligheid werd onder andere aangetoond in de frontale en zijdelingse botsingen en de zogenaamde whiplash-test. Ook voor de veiligheid voor baby's behaalde de Citigo uitstekende resultaten. De auto scoorde het maximum aantal punten in tests die de bescherming van een 3-jarig kind simuleerden.
    Euro NCAP vond het niveau van de hulpsystemen in de Citigo overtuigend. In het bijzonder prezen het waarschuwingssignaal op het dashboard dat aangeeft als een van de veiligheidsgordels niet wordt gedragen. Bovendien waardeerden ze dat ESC (Electronic Stability Controle) leverbaar is op een auto in deze klasse. Het feit dat gecombineerde hoofd en zij airbags standaard aanwezig zijn heeft ook bijgedragen aan de positieve Euro NCAP uitslag.
    Een hoogtepunt is het compleet nieuwe 'City Safe Drive', een actieve remassistent. Deze optionele noodstop-functie voor het rijden in de binnenstad activeert zichzelf automatisch bij snelheden van minder dan 30 kilometer per uur. Afhankelijk van de snelheid en de bestaande verkeerssituatie, kan de automatische bediening van de remmen een ongeluk beperken of zelfs helemaal voorkomen. Samen met de Volkswagen Up! en de Seat Mii, is de Citigo de eerste auto in deze klasse die deze noodstop-functie aanbiedt.
    De Škoda Citigo staat vanaf de zomer van 2012 in Nederlandse showrooms.
    [/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]

    Bron: Autozine.nl
     

  2. cvegreen

    cvegreen Forumguru

    Dat stemt ons gelukkig toch?
     
  3. turboturbo

    turboturbo Forumguru

    Ik vind het nog steeds vreemd dat er blijkbaar geen impact proeven aan de achterkant gemeten / getest worden.... Dat vraag je je toch wel eens af, bij deze kleine A klasse auto's.

    Verder moet je toch wel je best doen wil je anno nu geen 5 sterren meer krijgen. Met andere woorden, wordt het niet eens tijd dat de maatstaf (stamt uit jaar....?) aangepast wordt?
    Bijv. "NCAP 2.0 Skoda Citigo krijgt 2,5 sterren" (uit 5 totaal)
     
  4. joergarms

    joergarms Senior Member

    @turboturbo, er zijn nog steeds auto's van huidige makelij die die 5 sterren niet weten te halen. Dus dat ze zomaar toegekend worden klopt niet.
    Het is alleen zo, dat door alle steeds beter doordachte en slimmer toegepaste techniek, de scores hoger worden. Maar de eisen zijn nog steeds net zo zwaar. Ze zouden bijvoorbeeld wel een 6e ster kunnen toe gaan passen, om zo nog hogere scores mogelijk te maken.
     
  5. cvegreen

    cvegreen Forumguru

    Zoals turboturbo aangeeft hoe zit dat met de achterkant? Die vraag hebben we zelf ook al ons afgevraagd, omdat wij een auto zoeken met 7 zitplaatsen en steeds vinden dat die achterste rij zo heel dicht bij die achfterruit staat, vragen wij ons ook af hoe dat zit met de veilgheid achteraan. Weet wel, het gaat om de veilgheid van onze kids he
     
  6. kcj

    kcj Actief lid

    In de loop der jaren zijn de beoordelingen al aangepast. Een auto die 5 jaar geleden 5 sterren haalde, zou dat nu niet meer halen.

    Van de site van NCAP :

    Zal het beoordelingssysteem veranderen?

    Tussen 2009 en 2012 zullen de eisen die het algemene beoordelingssysteem stelt stapsgewijs toenemen. Dat betekent dat wat nu goed is voor 5 sterren, mogelijk niet genoeg zal zijn in 2012. Naast het implementeren van strengere criteria, bereidt Euro NCAP zich voor op het toevoegen van nieuwe procedures voor veiligheidsaspecten die nog niet beoordeeld worden, en worden bestaande procedures waar nodig aangepast.


    Euro NCAP en de toekomst | Euro NCAP



    Koen
     
Topicstatus:
Dit topic is gesloten voor reacties.

Deel deze pagina