Euro5 of Euro6?

hemi24

Forumguru
Op basis van de volgende tabel kom ik ook weinig verder...
Zou in principe alles kunnen zijn tussen Euro5b en Euro6b :

upload_2020-3-31_11-32-47.png


Vanwaar eigenlijk je vraag precies?
 

MaxN

Donateur
Voor onze RS geldt een beetje hetzelfde is van 11/2014. De geleverde modellen van 12/2014 zijn Euro6. Die van ons Euro5. Zelfde blok zelfde auto. Verder geen verschil volgens mij. Maar toch andere typegoedkeuring. Is nou eenmaal zo. Niets aan te doen.
 
Ik begrijp de verwarring niet echt. Je kentekenbewijs is een officieel document en daarmee is dat dus jouw waarheid. Is volgens mij geen ruimte voor discussie mogelijk hiermee.
Het gaat mij om het feit dat ik de juiste informatie wil achterhalen. Wat de RDW zegt enzovoort weet ik ook wel.... Ken ze te goed vanweg mijn oude 2takt auto's waar ze echt GEEN verstand van hebben of willen hebben..... Zijn echt boeren, wat ze niet kennen, vreten ze niet....
 

brepus13

Forumguru
Of je het leuk vind of niet maar het RDW is je waarheid. Verder zoeken of discussiëren is dus eigenlijk zinloos en het is niet relevant of je het er mee eens bent bij dat soort instanties.
 
Mijn vraag was daarom ook "wie kan mij dit uitleggen"! Het is toch niet zo dat we in een communistische staat leven en maar moeten luisteren en gehoorzamen wat de "leider" zegt? Ik wil graag nog wat leren ook al ben ik al over de helft van mijn leven!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Kortom, je zult ooit sommige steden eerder niet meer in mogen dan anderen, daar komt het op neer...
Ik ga er althans vanuit dat dit mede de achtergrond van je vraag is?
 

EdK

Forumguru
Mijn Fabia staat bij de RDW kwa kleur ook verkeerd aangegeven , ben bang dat men daar ook kleurendoof was.
En toen ik dit opmerkte ben ik er nog voor naar de dealer geweest die liet zien hoe de wagen was aangemeld...
Tjsa IT en overheid zijn twee dingen die nog steeds ons veelllll geld kosten en nog steeds net goed functioneren...
 

laagvlieger

Forumguru
Tja, maar op mijn kentekenbewijs staat 81kw.... wat toch echt 110 pk is!

De kans dat je dan eigenlijk een Euro 6 motor hebt is bestaande, terwijl er op papier Euro 5 staat. Misschien heb je ook inderdaad de nieuwe versie in het vooronder, maar met de oude type goedkeuring omdat het net zo'n randgevalletje is.
En wellicht is de uitstoot van jouw auto toch euro 5 waardig omdat er tov de Euro 6 nog een wijziging is gebeurd in de hardware of software. Veel mitsen en maren, chapeau als je dit weet te achterhalen. En dan nog een instantie ervan overtuigen ...
 

VAG-man

Forumguru
Zeker interessante vraag, maar om hier energie in te steken? Op het moment dat je met Euro 5 niet meer een bepaalde stad in mag, is er niet eens meer de juiste brandstof te verkrijgen.
 
Bovenaan Onderaan