ETSI (mild hybrid)

nakharry

Forumguru
Had eigenlijk wel heel graag op mijn Karoq 1.5 TSI het "mild hybrid" systeem gehad denk ik. Auto is nog in productie, maar dit zal volgend jaar pas uitgerold worden voor de Karoq denk ik.

Ik las dat het bij de nieuwe Ateca al wel leverbaar is.

Kan iemand iets meer vertellen over de voor- en nadelen? 0,4 liter besparing op de 100 km vind ik niet heel schokkend. Is de auto echt sneller of meer trekkracht? Ik zag namelijk dat de Ateca 1.5 eTSI ook gewoon 250NM had.

Wellicht weer extra elektronica wat kapot kan? Wat is jullie mening of wellicht ervaring? Ik ben gewoon benieuwd.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb er geen ervaring mee, maar als een mild hybride beschikbaar komt voor de kodiaq ruil ik hem er voor in. Liefst nog een volledige hybride. Vind de technologie gewoon leuk. Ik ben niet zo bang voor de electronica die kapot kan gaan. Zit 4 jaar garante op. In die tijd weet je wel of het goed werkt.
 

nakharry

Forumguru
Iemand al ervaring met de eTSI? Ik hoor verhalen dat de start/stop veel soepeler is. Is dit correct?
 

nakharry

Forumguru
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het start/stop veel soepeler gaat via de 48V en verder dacht ik te hebben gelezen dat het systeem helpt bij optrekken/acceleratie.

Ben benieuwd of dit in de praktijk ook werkelijk zo is en of het zijn geld waard is. En je hoopt uiteraard bij een nieuwe auto die in bestelling staat altijd op de laatste nieuwe "snufjes" toch?
 

laagvlieger

Forumguru
En je hoopt uiteraard bij een nieuwe auto die in bestelling staat altijd op de laatste nieuwe "snufjes" toch?

Dat zal bij de meerderheid wel zo zijn, maar als particulier hou ik er niet van. Laat de techniek zich eerst bewijzen en de kinderziektes er uit gehaald worden. Dus laat de lease bedrijven maar eerst los gaan met bedrijfswagens.