Et waarde

Bij verschillende velgen sites komen verschillende et waardes uit... Varierend van 32 tm 47... Ook met bandenmaten zie ik verschillen... Als ik die omreken met tyre calculator klopt dat niet altijd...
 

Beauri

Forumguru
Het lijkt dan ook afhankelijk van de velg die je erop wilt hebben, bij deze site:

https://www.velgenhuis.nl/et-waarde-i30.html

Geven ze dan bijvoorbeeld de velgen die je kan plaatsen, en die velgen hebben allemaal een verschillende ET waarde, waar heb je zelf die ET waarde voor nodig?

Als je van je eigen auto de ET waarde wilt weten zal het dan waarschijnlijk ook wel afhangen van de velgen die bij jouw auto zijn gemonteerd.

In het instructie boekje op pagina 283 wordt een voorbeeld gegeven van een 6Jx16 velg, met een ET van 43mm en een band van 215/60 R16, dit om aan te geven dat alleen met die banden/velg combinatie sneeuwkettingen mogen worden gebruikt.
 
Ik heb begrepen dat je max 5 mag afwijken van de oorspronkelijke et waarde. Dus als deze 43 is mag je dus max tussen de 38 en 48 zitten.... Als er dan mooie velgen bijstaan maar die zijn et 35 krijg je dus problemen.....
 

Beauri

Forumguru
Ik heb begrepen dat je max 5 mag afwijken van de oorspronkelijke et waarde. Dus als deze 43 is mag je dus max tussen de 38 en 48 zitten.... Als er dan mooie velgen bijstaan maar die zijn et 35 krijg je dus problemen.....

Zag wel heel veel keus bij die velgenpagina van velgenhuis, dus dat lijkt me geen probleem.

mijn verwijzing naar pagina 283 kwam uit het instructieboekje dat ik al op mijn pc had staan uit 2017, er is een nieuwere blijkt nu:

https://manual.skoda-auto.com/004/en-com/Model/Karoq_NU/11-2018/nl

in een gewenste taal, heb NL gekozen en ook deze laatste staat nu op de PC, en dan is het idd pagina 289.

We zijn er nu wel over uit dat het 43mm is, de opgegeven sites waren het in dit geval wel eens met het instructieboekje
uit zowel 2017 als 2018:)

Hoop dat je een paar geweldige passende velgen kan vinden:thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan