Ervaringen tuning 1.4tsi 180pk

hallo,

aangezien ik nergens op internet ervaringen de 1.4tsi 180pk met tuning kan vinden stel ik de vraag hier.
Zijn er mensen die hun 1.4tsi 180pk gechipt hebben? Zo ja wat zijn de ervaringen en wat is de betrouwbaarheid van de auto geworden?

En hebben er al mensen een Miltek uitlaat geplaatst?? Onder de 1.4 tsi te verstaan.

Met vriendelijke groet.
 

Joske

Forumguru
Ben ik ook wel benieuwd naar? :)

Uit nieuwsgierigheid keek ik even bij JD naar de mogelijkheden voor je auto:
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-150pk-160pk-170pk-180pk-185pk/

daar wordt de 180pk versie in 1 adem genoemd met de 140pk versie? Terwijl de RS toch een twincharger is en de "gewone" 1.4TSI enkel drukvoeding via turbo heeft?

En toch kunnen ze allemaal tot 210pk?

Dan lijkt de vermogenwinst voor de RS klein tov dat je een gewone 140pk had.
 
220pk is ook haalbaar. Maar hoe is de betrouwbaarheid van de motor en dsg bak? is niet tot nergens te vinden.
 

Spierings

Forumguru
Uit nieuwsgierigheid keek ik even bij JD naar de mogelijkheden voor je auto:
http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-140pk-150pk-160pk-170pk-180pk-185pk/

daar wordt de 180pk versie in 1 adem genoemd met de 140pk versie? Terwijl de RS toch een twincharger is en de "gewone" 1.4TSI enkel drukvoeding via turbo heeft?
.
Er zijn ook twin charged versies met minder vermogen in andere VAG modellen, dus niet te vergelijken met enkel een turbo..

power ratings:

103 kilowatts (140 PS; 138 bhp) @ 5,600 rpm; 220 newton metres (162 lbf·ft) @ 1,500–4,000 rpm — VW Golf V, VW Jetta V, and VW Touran.

110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 220 newton metres (162 lbf·ft) @ 1,250–4,500 rpm — SEAT Ibiza IV.

110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,500–4,000 rpm — (CNG version) VW Passat VI, VW Passat VII, VW Touran

110 kilowatts (150 PS; 148 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,750–4,000 rpm — VW Sharan II, VW Tiguan, SEAT Alhambra

118 kilowatts (160 PS; 158 bhp) @ 5,800 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,500–4,500 rpm — VW Eos, VW Golf VI, VW Jetta VI

125 kilowatts (170 PS; 168 bhp) @ 6,000 rpm; 240 newton metres (177 lbf·ft) @ 1,500–4,500 rpm — VW Golf V, VW Jetta V,VW Touran

132 kilowatts (179 PS; 177 bhp) @ 6,200 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 2,000–4,500 rpm — VW Polo V, SEAT Ibiza Cupra, Škoda Fabia II

136 kilowatts (185 PS; 182 bhp) @ 6,200 rpm; 250 newton metres (184 lbf·ft) @ 2,000–4,500 rpm — Audi A1
 
Zou een miltek die onder de polo gti of Ibiza cupra zit ook onder de Fabia rs kunnen zonder aanpassingen?? Iemand enig idee?
 

Ridley

Forumguru
Op het poloforum zijn wel meerdere gti rijders die hebben gechipt, daar zul je eerder ervaringen vinden als hier.

Ik verwacht niet dat een miltek systeem van de polo of cupra zonder aanpassingen onder de Rs kan. Je kunt beter een custom uitlaat van rvs laten maken volgens mij. Dat is zeker niet duurder en wellicht nog goedkoper zelfs. Dan kun jij bepalen wat je wilt, zowel qua looks als sound.

Wel gaaf om te zien dat je er een echt kanon van wilt maken

Als je gaat tunen bij JD zou ik overwegen om ook je dsg software aan te laten passen, zodat je daar minder problemen mee kunt verwachten.
 

Spierings

Forumguru
Als je een misschien een andere downpipe wilt en zo moet je dit eerst doen, anders ben je dubbel geld kwijt voor chippen als je dat goed wilt doen....
 
Klopt dat weet ik, het gaat mij voornamelijk om het geluid wat nu echt soft is. nu heb ik wel eens gehoord dat de middendemper vervangen door een rechte pijp de goedkoopste optie is.
 

Race Eend

Forumguru
Je hebt geen tegendruk nodig bij een turbo motor, de pijp diameter blijft bovendien gelijk. Dus de tegendruk zal niet echt anders worden.
 
Bovenaan Onderaan