Ervaringen met WSP Italy replica velgen?

BelKodi

Senior Member
Hallo,

wie heeft ervaringen met WSP Italy replica velgen?
Blijkbaar een grote fabrikant die replica’s maakt van OEM velgen van heel wat automerken.

Te verkrijgen bij heel wat bandencentrales waar een set met banden de helft nog niet kost dan OEM set bij de dealer.
Volgens verkopers (uiteraard zeggen ze dit) qua kwaliteit niet van echt te onderscheiden. Maar is dat wel zo?
Ook op gebied van gewicht, lak…

Wie heeft er ervaringen mee?
 

JeSko

Forumguru
Zelf geen ervaring mee, maar WSP is net als bv GMP gewoon goede kwaliteit, italiaanse en Duitse replica/aftermarket is vaak prima hoor. Dat vele Bandencentrales ze hebben in hun aanbod zegt genoeg, die gaan nooit rommel verkopen, dat is op termijn zeer nadelig voor hun business.

Edit: WSP maakt schijnbaar ook gewoon velgen voor bepaalde autofabrikanten, en ze zijn TUV goedgekeurd, prima merk dus en ze maken zowiezo knappere wielen dan wat Skoda OEM aanbied, en ze kosten nog eens minder. Ben fora tegengekomen waar ook positief gepraat word over WSP, uitstekende wielen zowel qua rijgedrag als qua lak kwaliteit en dergelijke.
 
Laatst bewerkt:

Rebel

Senior Member
Ik had zo'n setje 18" op mijn vorige wagen. Echt niets op de kwaliteit aan te merken!
 

BelKodi

Senior Member
Goeie tip, merci!
Bandenhandel Waalwijk was ik inderdaad al mee bezig, zij stelden de WSP Italy voor.
Maar had nog geen foto's gezien van onder een wagen, dus goed topic dat van De Stip :)
Lijkt mij dus veilige keuze te zijn om voor die WSP Italy te kiezen, als ik voor de Suzuka velgen zou gaan.
 

064harry

Donateur
Ook staan ze op MP bij Dogan Almelo. Dat zijn Carbonado's en komen uit Polen.
Die zijn weer goedkoper als die uit Waalwijk.
Maar ik weet niet qua kwaliteit enzo
 

BelKodi

Senior Member
Thx. Als het die Suzuka worden, zullen het ofwel originele zijn (ook te vinden online) ofwel die WSP Italy, replica's van erg goeie kwaliteit is overal te lezen.
Ik betaal met plezier wat meer voor kwaliteit, en waag me niet aan inferieure namaak :)
 
Bovenaan Onderaan