Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

brepus13

Forumguru
@haassie als je een vcds code kunt vinden dan zal het vast wel lukken met deze tool... even de juiste byte en bit zoeken dus :-)
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
Wil ook wel een bestellen, maar zal moeten wachten tot de iOS versie beschikbaar is.
Aangezien wij geen android apparaten in huis hebben.
 

elsinga

Forumguru
Het ultimate pack schijnt ook IOS te ondersteunen (met een andere Bluetooth versie omdat IOS geen low poer BT ondersteunt of zo).
 

MaxN

Donateur
En hun forum geeft aan dat iOS andere hardware vereist dan nu verkrijgbaar is.
Dus nog even geduld hebben tot de nieuwe versie beschikbaar is die het ook op iOS doet.
 

Klaasje

Forumguru
voor de liefhebber. Ik heb een PRO code teveel besteld en daar is geen refund op :( Dus als je enkel besteld zonder PRO pakket dan stuur mij een PM als je de code wilt hebben tegen een kleine vergoeding.
normaal 25,-
Dus doe een voorstel via PM
 

ZaRoK

Senior Member
Ik heb hem binnen, helaas net te vroeg gekocht ze hebben nu kerst aanbiedingen wat best scheelt.

-Needle sweep
-Kofferbak sluiten van binnen of ab.
-xds medium
-spiegel kantelen

Werkt allemaal.
 

Marcooctavia

Forumguru
E8575FEE-7EC7-46F7-BC76-77009DF2A070.jpeg

XDS-sperdifferentieel.
Soepele bochten, grip op de weg.



Met XDS-sperdifferentieel begrijpt jouw auto onmiddellijk welke kant je op wilt. Het systeem zorgt voor minder onderstuur en geeft jouw stuurgedrag precisie. Zonder dat je veel aan het stuur hoeft te draaien neem je bochten snel en soepel en houdt je grip op de weg.
 

kwillems

Donateur
Electronisch sperdifferentieel.

Als je bijvoorbeeld op een klaverblad snel genoeg rijdt zul je merken dat het binnenste voorwiel (rechts dus) de neiging heeft iets omhoog te komen. De auto komt dan wat schuin te liggen en krijgt dan onderstuur. Met andere woorden: de auto heeft de neiging de bocht flauwer te nemen dan de bedoeling is.
Dat electronisch sperdiffertieel zorgt ervoor dat er bijgeremd wordt op het buitenste voorwiel, waardoor het binnenste voorwiel omlaag komt. Op die manier komt de auto vlakker in de bocht te liggen en heb je meer grip op de weg. Ook de mate van onderstuur wordt verminderd.

Ik hoop dat de forumguru's op dit forum zich met deze uitleg kunnen verenigen. Als het niet goed is dan hebben ze het mij verkeerd uitgelegd :)
 
Laatst bewerkt:

MacRembrandt

Forumguru
De meeste wijzigingen had ik al gedaan toen ik, op de dag af drie jaar geleden, deze auto kreeg.
Destijds start/stop uitschakeling niet gedaan, omdat ik dat te ingrijpend vond.

Nu alsnog gedaan. Kan het nu immers zelf terugzetten.:thumbsup:

Andere die ik gewijzigd heb is de wijze waarop de achterlichten meedoen met de drl.
Ik had het zo, dat alleen de achterlichten branden (en niet de kentekenverlichting). Nadeel daarvan vond ik dat ik dan met caravan in de auto-stand een verlichte auto en onverlichte caravan heb.
Nu dus de Scandinavische setting ingesteld. Eens kijken of het nu wel goed werkt (ervaringen?)
En zo niet, zet ik het terug.....:yeehaa:

Leuk speeldingetje.
En nog een jaar punten sparen om mijn nieuwe auto aan te passen. Wordt waarschijnlijk toch weer een VAG (Tiguan Allspace).
 
Bovenaan Onderaan