Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

turboturbo

Forumguru
Interessant; ik was al aan t twijfelen geweest tussen een Bluedriver en zo'n obd eleven. Totdat ik zag dat het niet iOS compatibele was. Maar dat gaat nu dus veranderen :)

Gaat mij niet om programmeren, maar simpel foutcodes uitlezen en live data uitlezen.
 

kwillems

Donateur
Ik begrijp dat de beta-versie in het eerste kwartaal gepland staat.

<slagindelucht>
Dan zou je verwachten dat de stable version bijvoorbeeld kort na de zomer gereleased wordt.
</slagindelucht>
 

turboturbo

Forumguru
Ja nou ik zit er niet om te springen kan genoeg geduld hebben.
Ik heb nu een El cheapo Chinese eBay dongle icm wazige obd apps... Daar wil ik eens een knappe echte oplossing voor aanschaffen....
 

brepus13

Forumguru
Heb ik net de pro versie op Android gezet, komt er toch iOS ;)

Ik heb van de week het apparaatje ontvangen en heb inmiddels er wat mee kunnen spelen. Eerste ervaring: mooi makkelijk ding hoor. Ik heb wel de versie met ringetje genomen want ik ken mezelf... ik ga me dus iriteren als ik loop te klooien om dat ding er uit te trekken wat lastig lukt. Voor dat 10tje ga ik niet lopen klooien. (Met ringetje gaat ie ook nog stroef los hoor )

De software ziet er prima uit en werkt redelijk snel. Uitlezen van de modules duurt even maar ziet er wel netjes uit met meer dan genoeg info. Ik had zowaar 1 foutmelding erin staan... kortsluiting koplamp sproeiers! Ow ja, die zekering heb ik er in het begin uit getrokken :-)

Daarnaast ook met longcoding bezig geweest. Het meeste werk is om de juiste vcds codes te vinden. Als je de module, byte en bit weet is het zo gepiept. Ik ben er van overtuigd dat vcds nog meer kan en vooral gebruiksvriendelijker zal zijn maar voor veel gebruikte coderingen werkt deze software meer dan prima. De apps vallen me wat tegen voor mijn auto terwijl ik via longcoding wel het nodige kon aanpassen.

Wat heb ik dan nu gedaan?

Hhc aan ( laat )
Xds aan
Koplampsproeier uit
CH LH via mistlampen
Emergency braking aan

Ik heb inmiddels een aardig lijstje met coderingen gecreëerd voor de S2. Mocht iemand nog leuke opties weten dan hoor ik het graag. Voor vragen mbt door mij gebruikte codes stuur maar een pb.
 

BramBam

Forumguru
Al een beetje gespeeld met dongle in mijn Leon. Volgende week opnieuw aan de slag, nadat ik mijn Kodiaq heb opgehaald .
 

kwillems

Donateur
H
(...)
Wat heb ik dan nu gedaan?

Hhc aan ( laat ) (...)

Die Hill Hold krijg ik maar niet aan de praat trouwens. Ik heb van Byte 25 de bits 0 en 1 geactiveerd en ook een keer bit 5 erbij (ik las dat ergens in een bericht van @Antera), maar van de werking merk ik geen sikkepit.
Ik probeer het dit weekend nog eens.
 

brepus13

Forumguru
In mijn S2 moest ik byte 16 hebben bit 0 voor hhc. Vervolgens via kanaal 58 aanpasbaar.

Ik heb de werking niet getest nog. Je kunt nog even kijken of je module geschikt is?

Part Numbers

PR-1AT = Electronic Stabilisation Problem (ESP)
PR-UG0 = Hill Hold Control (HHC) OR Comfort Driving Assist NOT installed
PR-UG1 = Hill Hold Control (HHC) installed
PR-UG3 = Comfort Driving Assist installed = XDS
PR-UG4 = Hill Hold Control (HHC) & Comfort Driving Assist installed

1K0-907-37?-AD ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-AE ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-AF ; MK70M (PR-1AC)
1K0-907-37?-AH ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-AJ ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-AK ; MK70M (PR-1AC)
1K0-907-37?-AM ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-AN ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-AP ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-AQ ; MK70M (PR-1AC)
1K0-907-37?-AS ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-AT ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BA ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-BB ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-BC ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BD ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-BE ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BF ; MK60EC1 (PR-1AT)
1K0-907-37?-BG ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BH ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-BJ ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4)
1K0-907-37?-BK ; MK60EC1 (PR-1AT, UG0/UG3)
1K0-907-37?-BL ; MK60EC1 (PR-1AT, UG1/UG4
 

brepus13

Forumguru
Tip, installeer de software alvast en registreer je account. Kun je alvast elke dag 6 gratis credits scoren ;) hoewel ik ze zelf nog niet gebruikt hebt is het beter mee dan on verlegen denk ik altijd maar.
 

brepus13

Forumguru
@kwillems vanmiddag bij boodschappen doen even de hhc getest in de parkeergarage... werkt feilloos :yeehaa:

Gewoon halverwege stil gaan staan in zijn 1. Even hard op de remtrappen en hij bleef netjes staan.

Tip voor heren waarvan de vrouw dit soort software enzo onzin vinden... geef ze hhc en ze zijn helemaal blij ( die van mij wel tenminste )
 

Peterson

Actief lid
Ik ben wel een beetje een computernerd, dus dit lijkt me heerlijk!
Maar ik ben bang dat er met mijn rapid weinig te knutselen valt..
 

brepus13

Forumguru
Ik zie tot nu toe maar 1 groot nadeel van de obdeleven.... als je je auto aangepast hebt dan is de pret alweer over ;)

Gelukkig ken ik veel mensen met VAG auto’s :-)
 

heusinkveldb

Forumguru
Jep, thats all. Ik heb wel even echt hard op de rem getrapt. Meende zoiets gelezen te hebben...

Je hoeft helemaal niet hard te trappen hoor :D Gewoon voet op de rem als je op een helling staat, koppeling ingetrapt en in de eerste versnelling. Voet van de rem en je zal zien dat de rem automatisch 1 a 2 seconden wordt vastgehouden.
Het werkt overigens ook als je achteruit een heuvel op wil, dus in z'n achteruit en dan voet van de rem... :D
 

JOT

Actief lid
Mijn obdeleven gisteren ook besteld.
App geïnstalleerd en upgrade naar pro uitgevoerd.
11 credits ontvangen voor de registratie.
Nu wachten op de dongle zelf.
Er circuleert ook een code op Facebook voor 10% korting wel enkel op de dongle met ring
 
Bovenaan Onderaan