Ervaringen met alle versies van OBDeleven (als alternatief voor VCDS)

Antera

Donateur
Ik vermoed dat er geen nieuwe gaan komen om bepaalde redenen die ze niet willen melden. Geen goed nieuws in ieder geval voor hun
 

oco1979

Forumguru
klopt, alleen de eerste dongle sta er nog op.
Beetje te vroeg willen uitbrengen en nog te veel kinderziektes.
Heb de oudeversie,hopelijk doe ze de nodige updates verder van deze.
 

MacRembrandt

Forumguru
Is het kunnen koppelen van iOS aan de oude een technisch probleem (bluetooth) of is dit software-matig?
Anders zou dat een mooie compensatie zijn: maak de iOS versie geschikt voor de oude dongle.
Zou mij goed uitkomen. En graag voor januari 2020, want dan heb ik heel wat te veranderen.:jaja:
 

turboturbo

Forumguru
Jammer om te vernemen. Helaas. Nu maar rustig afwachten weer een jaartje. Gelukkig heeft het niet te maken met software/juridisch gerelateerde zaken (je vraagt je bijv. af gaat VAG er nog wat tegen doen een keer)
 

Pendragon

Forumguru
Inmiddels ook in het bezit van obdeleven en de eerste aanpassing gedaan (gas response). Moet zeggen dat het goed te doen is. Eerste full scan duurde wel vrij lang.
 
Het is ook mogelijk om de wagen die je ziet in de virtual cockpit te wijzigen.

STG 17 - Instrumentenpaneel
Security code 25327

Long coding
Wagenderivaat
Varianten:
0 = Kodiaq
1 = Kodiaq GT
2 = Karoq
3 = Kodiaq RS

Dit was vanuit mijn kodiaq. De andere varianten deden niets bij mij
 

oco1979

Forumguru
geduld,voor zijn prijs kan je nu niet direct alles verlangen. :jaja:
Als je met andere toestellen vergelijkt op de markt is deze zeer sterk/prijs/prestatie.
 

turboturbo

Forumguru
Geduld is wat de klok slaat, ja.

Ik hoop mezelf voor kerst een obdeleven aan te kunnen schaffen (de nieuwe versie) Het nieuws op de website is vooralsnog weinig hoopgevend:
We keep working on fixing the issue and iOS software development, though we’re not confident enough to set any dates.
 
Jongens een vraagje, kan je er ook de longlife serviceinterval mee terugzetten van 30000km?

Via de boordcomputer kan je maar maximaal 15000km in stellen.
 

Antera

Donateur
Is mogelijk en zonder lopende motor kan dit ook niet. Sommige wijzigingen kunnen niet gedaan worden met lopende motor dat dan weer wel
 

MaxN

Donateur
Vanmorgen update van de iOS app (die nog steeds op mijn telefoon staat).
Na het openen van de app, stond er ineens te bestellen vanaf 11-11-2019.
Na het klikken op de link kwam ik op een niet actieve pagina van de OBDeleven site.
Ben benieuwd of de Next-gen dongle dan toch nog komt dit jaar.
Valt me nu ook op dat bij de huidige staat "First Gen Device".

EDIT:
Inmiddels te koop in de webshop van OBDeleven.
De PRO en ULTIMATE zijn vooralsnog in elk geval Android only.
Lijkt er ook op dat iOS alleen nog maar kijken is, nog niets aanpassen en zeker geen coding, helaas.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan