Ervaringen met IPOD in de Superb

fredie

Nieuw lid
Hallo ik overweeg een icelink aansluiting voor een IPOD ipv een cd wisselaar aan te schaffen. De kabel wordt dan netjes weggewerkt in het dashboard kastje van de Superb. Ik ga ervanuit dat het dus een IPOD NANO betreft.

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben en hoe bevalt dit dan? Zijn de functies ook op het scherm te zien alsmede de artiest(en) naam en titel van het nummer?

Verneem graag de reacties
 

pmassaut

Nieuw lid
Fredie,

Ik heb de icelink in mijn Octavia. Ik zou hem niet laten wegbouwen. 1. Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen informatie van de IPOD op de display van je radio. 2. De icelink communicatie met de IPOD is zeer traag. Ik zou je adviseren de IPOD te bedienen op de IPOD zelf. Dan heb je de bekende snelle, duidelijke interface. Een nummer vooruit/achteruit, geluid harder/zachter kan je dan eventueel vanaf je stuur doen.
 

fredie

Nieuw lid
Ik heb vorige week uiteindelijk de ipod kabel in laten bouwen. Vol verwachting stapte ik mijn auto in. Wat bleek er was een cradle ingebouwd met een kabel achterin de radio via de ANTENNE!!!! Ik was zeer verbaasd. Volgens mij moet je toch gewoon de kabel op de aux of cd uitgang van de radio kunnen plaatsen?
Volgens de garage was dit niet mogelijk met deze radio. Heel vreemd!!! Het probleem wat ik nu heb is dat de radio aangezet moet worden op een bepaalde fm frequentie en vervolgens heb je dan geluid.
GROOT Nadeel hiervan, in een slecht ontvangst gebied ruist hij verschrikkelijk en de audiobediening op het stuur werkt dus ook niet!!!

Ben ik hier weer een loer gedraaid? Iemand misschien een met een andere ervaring cq aansluiting van zijn Ipod die het wel goed doet?

Verneem graag meer reacties.
 

Alphons12

Nieuw lid
Ik heb (helaas) bij de aanschaf van mijn Skoda gebruik gemaakt van de aanbieding vdo-dayton navigatieradio ms 4300 + icelink plus (aansluiting op de cd-wisselaaringang). Waardeloze kwaliteit, opgeblazen geluid, wat ik ook onderneem. Auto al 2 x teruggeweest naar dealer. Geen effect. Nu een Icelink FM modulator (die gaat inderdaad rechtstreeks in de antenne ingang) geplaatst. Iets beter, maar inderdaad storingsgevoelig, zeker bij de rustige nummers en ik kan het geluid niet zo hard zetten als ik wil.

Ik denk er nu over een nieuwe radionavigatie te kopen die gewoon een aparta ipod aansluiting heeft af-fabriek.

Dension/Icelink heeft trouwens een overzicht van alle type radio's die wel een icelink plus kunnen hebben (staat de vdo dayton ook bij....dus wat het waard is..).
 
Bovenaan Onderaan