Amundsen Ervaringen met dab?

tpors

Lid
Eind dit jaar hoop ik mijn bestelde Octavia te krijgen. Het is een Ambition businessline met Amundsen navigatie. Als optie heb ik dab toegevoegd.
Nu belde de dealer mij dat dab wel mogelijk is maar dat er dan wel sprake is van een aparte afstandsbediening.
Is er iemand die ervaring heeft met dab op een Amundsen? Eventueel foto's?
Ik kan er op internet eigenlijk niets over vinden.
 

Noord26

Forumguru
Hoe bedoelt je dealer een afstandbediening voor DAB+? Dat zit toch in je radio ingebouwd of niet?
 

AndreM

Forumguru
Ik heb de Amundsen met DAB af fabriek.
Een aparte afstandsbediening lijkt mij niet echt verkeers veilig en heb ik ook niet.
Mijn DAB radio bedien ik vanaf het stuur of display zelf.
Verder is het niets bijzonders, i.p.v. de radio instellen op FM, zet je de radio op DAB.
En via het menu selecteer je de zenders en zet deze vast zoals je met de zenders doet van FM.

Wat wel een groot verschil is met DAB t.o.v. FM, is het geluid en daar zal je geen spijt van krijgen.
 

tpors

Lid
Ik zal voor de zekerheid toch nog maar eens navragen bij mijn dealer wat hij bedoelt met een afstandsbediening.
Ook ik ga ervan uit dat het ingebouwd is.
In ieder geval goed om te weten dat het ook zonder afstandsbediening mogelijk is.
 

AndreM

Forumguru
Het kan zijn dat de dealer de DAB niet af fabriek besteld heeft maar een losse module wil monteren.
Als het goed is zou je dan meer moeten betalen, want een losse module is veel duurder dan de €100,- voor de originele DAB van Skoda. :jaja:
 

peterrapid

Forumguru
Misschien dat die dealer iets anders bedoeld dan DAB want klinkt echt nie geloofwaardig en mocht dit toch het geval zijn dan zou ik je ten zeerste aanraden om eens met je dealer te spreken om een betere oplossing te bedenken
 

Joske

Forumguru
jah @peterrapid


mss bedoelde de dealer wel dit:

Remote-Control.jpg


....



:deuk:
 

AndreM

Forumguru
Ja eerste afslag links........

Klinkt als: A16 richting Dordrecht, afslag H.I. Ambacht, bovenaan eerst rechts, bij verkeerslichten links, op de rotonde rechtdoor, voorbij de ......(geen reclame)....... dealer, langs de doe het zelf zaak, plankgas voorbij het zkh....................bij de rotonde rechtsaf.........enz. enz. :yeah:

En als je goed doorrijd kom je er vanzelf.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

tpors

Lid
Om het topic af te sluiten kan ik melden, nu ik de auto (alweer een paar weken) heb, dat bij mij een aftermarket dab is gemonteerd.
Dit bleek een misverstand te zijn tussen de lm en de dealer. Vraag me niet waarom maar de lm heeft de optie dab niet als af fabriek besteld.
Het was voor mij niet meer mogelijk om dit terug te draaien. De levering in 2014 (met 20% bijtelling) zou daardoor in gevaar komen. Ik heb het daar toen maar bij gelaten.
Nadeel is nu dus wel dat er wel degelijk een afstandsbediening nodig is om de dab zender te wisselen. Dit is verre van ideaal en ik kan het dan ook niemand aanraden. Geluid is wel prima trouwens, maar de bediening is ronduit waardeloos.
En dan te bedenken dat deze optie voor 100 euro af fabriek te leveren was. Ik heb de prijs van mijn oplossing niet gezien, maar zou me niet verbazen als dit veel duurder is geweest.
Verder is er nog een aparte antenne op de voorruit geplakt. Maar dit is niet echt hinderlijk.
 

Darkside

Forumguru
Hmm minder. Vraag me af hoe zo'n misverstand tot stand komt.
Een dealer zou dit toch moeten opmerken en aan de LM aangeven dat er een "betere" oplossing is.
Daarbij dient hij ook met jouw de te bestellen order na te lopen.

Snap dat je de levering voor 2014 niet in gevaar wou brengen. Dat gaat je meer kosten en dat is ook zonde.
Veel plezier verder.
 
Bovenaan Onderaan